Oj vad många inlägg!!
Hajade till när jag läste att man blir bra när man är gravid, speciellt mina höftleder lackade ur helt under graviditetn & i mitten fick jag kortison men inte sista 10 veckorna.
Man tog prover då & konstaterade infalmmation & efteråt gjordes röntgen & då var det stora glapp i fogarna, alltså foglossning på inflammationen.
Läkaren sa nåt om att man blir bra vid graviditet, så ville jag bli bra skulle jag bli gravid igen, han tänkte väl inte på hur dålig jag var sist..
Men jag hade inga problem med händerna & övriga leder förra året under grav.. jag har inte tänkt på det innan men det var faktiskt så.
Jag sitter med virus i kroppen just nu, så OM jag bestämmer att testa kortisonkur blir det tidigast om 4 veckor så att man är sker på att viruset är borta.
Ska också stå på mig & be om att få ta om alla prover & få remiss.
Tyvärr är det så att jag har läkarfobi & kan lätt vända det dåliga till att jag inte kan vara friskare, även de gånger jag haft 40graders feber så kan det slinka ut att jag mår jättebra..
Detta gör det ju lite problematiskt för läkaren också, han är ju ingen tankeläsare. Men får väl skriva ett ordenligt brev som förklarar allt & skicka innan så behöver han bara ta prover & klämma på en..