Är jag sån värdelös tonårsmorsa????
hu, har precis haft en superdiskussion med min tonårige son (15 år) angående tider och sova över hos kompisar.
Just nu känns det som han har rätt...att jag är precis dum i huvudet....varför??
Jo, för att jag är så sträng..
För att han måste vara inne kl 0.00 på helger och 22.00 på vardagar och för att jag vill att han ska sova hemma på nätterna ist för hemma hos sina kompisar.
Mina argument är att jag inte litar ett dugg på hans kompisar eller deras föräldrar, då jag tycker deras "ungar" springer ute vind för våg. Alkohol är tydligen helt okej för en del av dem, så länge de håller det på en normal nivå.
När jag frågar "ungarna2 om de inte borde vara hemma så svarar dom att deras föräldrar ändå sover etc etc...
Jag kan inte ens ta ett glas vin så länge min son är ute och far för jag vill ha möjlighet att köra bil om det behvs, än mindre kan jag gå och lägga mig innan han kommit hem.
Min son säger att jag är sjuk som har ett sånt kontrollbehov...bla så köpte jag en alkomätare för ett år sedan då han kom hem onykter....jag brukar inte använda den, men han vet att den finns där och skulle det visa positivt vid misstanke så ryker hans älskade moped....
så, får jag höra nu....är jag precis dum i huvudet???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-05 14:44:54:
nu har tråden funnits i ett halvt dygn och jag har förstått att en del tror att jag står med piskan och alkomätaren i hand varje kväll när han kommer hem....så är inte fallet!
Igår när jag skrev tråden så var både han och jag superledsna och arga och vi sa nog saker både han och jag som vi pratat ut om idag...han förstår varför jag är orolig och jg förstår att han vill känna att jag litar p honom även fast hans kompisar strular...
Vi har mkt arbete kvar för tt mötas...men det kommer väl...
ikväll är det ju fredag så jag får väl testa mig själv lite....