Inlägg från: saelma |Visa alla inlägg
  • saelma

Halmstad tråd!!!!!

Hej, nu har jag hittat hit också.

Maria- vad kul att ni träffade Malin och Hanna..

Nu ser man Tyras lilla tand sticka upp, så gulligt, fast det var lite tidigt..

• saelma

Maria- har du sökt hos andra bolag eller privata fastighetsägare? Under mina tre år i Halmstad bodde jag i två olika lägenheter och ingen av dem var HFABs. En var privat och en var fragereus.

Magdalena- Snygg vagn!! Grattis.

Nu har Tyra fått två små tänder i underkäken, de tittar fram så sött när hon skrattar stort..

• saelma

maria- min första lägenhet fick jag tag på genom att annonsera i hp, ung tjej söker bostad...
    Fragerus kanske bara har studentbostäder när jag tänker efter.. är osäker..

Tycker att det verkar väldigt konstigt att ni ska behöva betala dubbla hyror., er lägenhet finns det med stor säkerhet någon annan som vill ha.

• saelma

ottisen- bry dig inte om den dumma tanten!, antagligen har hon inga barn själv och vet inget om hur det är att ha barn....

Vixie- det där med utbetalningen av fp har du fått om bakfoten, pratade med dem för någon vecka sedan och då sa de att det kommer den 23:e..
    fick lite panik och ringde till telefonsvararen och då sa de också att det kommer den 23:e.

Tyra har så ont av sin tandsprickning, usch inge roligt alls här...

• saelma

Hej,
    vill passa på att önska alla en god fortsättning på det nya året..

Här är allt bra, mitt lilla busfrö mår bara fint.
    Hon kommer upp på alla fyra och vaggar men sen har hon ingen aning om hur hon ska göra och blir förbannad.. Om det är något som hon verkligen vill ha, exempelvis sladdar eller viktiga papper så kan hon åla sig dit med en förbluffande hastighet.. Sitta själv har hon kunnat sedan veckan innan jul.
    Hon har börjat "sjunga", låter mysigt.. Men annars kan hon inte göra konsonant-vokalkombinationer i stil med mamamama eller gagagag än..

Maria- det låter härligt med en bebis som hjälper till att klä sig.. Tyra avskyr sina kläder, finns nog ingen bebis det är så synd om som henne som måste ha overall när det är minusgrader ute..

kram på er

• saelma

eller har bott i Halmstadtrakten eller, hoppas jag, annars får jag lämna..

Teaspoon- vad menas med "stå lull" ? har sett det i Tyras babybok, man ska skriva in när hon står "lull" men vad är det?

• saelma

Oj, oj, oj!!
    Vad det har blåst hos er!!
    Blev helt chockad när jag såg bilderna på skolan..
    var inte i närheten av så mycket häruppe i Stockholm..
    Tack för bilderna Minke, ska visa sambon när han kommer hem..

Annars klarade Tyra halvårskontrollen galant igår.. hon väger nu 7860 gr och är 65,5 cm lång...

• saelma

Jewelgirl- för mig kändes det som mensvärk, så jag gick runt ett par dagar och undrade vart mensen var..

• saelma

Hej, hej,
    Tyra kan krypa!!
    Är stolt.. hon lärde sig idag!!
    Hon har ålat sig fram en månad ungefär men idag kröp hon på riktigt....

• saelma

Maria- ja, hon har stått på alla fyra och gungat drygt en månad, strax efter det började hon åla sig fram , men nu kryper hon.
    Så gulligt..

• saelma

Vixie- min Tyra är sex och en halvgammal, hon är född den andra juli, så hon är en dag äldre än Marias och Cathrinas..

• saelma

Grattis Magdalena!!!
    Vad roligt!!
    hoppas att allt går bra, stort lycka till!!

Du har rätt, nu går det undan här, vänder man ryggen till så är hon och drar ner något, har fått flytta om lite saker här hemma..

• saelma

Maria- det ordnar sig, för det gör det alltid. njut av er stooora lägenhet istället..

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!