Inlägg från: moimukulatt |Visa alla inlägg
  • moimukulatt

Halmstad tråd!!!!!

åh så spännande.

Idag skall vi på inskrivning. Skall ta upp att jag mår illa och har förbaskat ont i ryggen. *pust* Hoppas att hon kan "bekräfta" att jag e gravid. Jga har kommit i en period där det känns som att jag inte alls e gravid. "Ne, jag e bara lite små tjock nu, jag måste börja äta lite bättre. Vad då att jag mår illa, kroppen kan ju lura en hur mycket som helst. Ont i ryggslutet, ja men jag har ju pajjat ryggen för längesen, det är ju det som spökar........" Vi får väl se vad hon säger.

Sen ikväll skall vi "förhandla" om ett hus vi skall hyra.
    Vi har i princip redan fått det, men vi vill kolla en del saker.

Massa spännande idag...

I helgen har jag varit på övning ingen, men denna gången var vi inte i skogen utan på kasern. De var skönt, då jag mår illa hela fm å inte orkar som jag brukar. Skall köra så mycket jag orkar fram till sommaren, då jag har fått massa back-up. Sen så blir det till å ta "mamma-ledigt" ifrån verksamheten ett år, om jag kan dvs.......

Hoppas ni har haft en bra helg och att vi alla får en riktigt bra vecka!

• moimukulatt

då e jag tebax igen.
    Inskrivningen gick jättebra.
    Hon heter Margareta å vi var det 4'e paret ifrån Getinge i måndags som hon skrev in. Kul!!

Huset gick det oxå bra med, vi får nycklarna på tisdag. Jippie.
    Ännu roligae e att idag fick vi reda på att vårt bredband kommer att funka där oxå, det trodde vi verkligen inte. Så det bär av till Tjärby Ängar.
    Nu skall vi bara bli av med det hus vi hyr idag, vi har sex månaders uppsägningtid..... Det blir en massa extra pengar.
    Ne, borde packa en del nu, men jag mår verkligen inte bra för att göra det. Kräktes igen i går å läge hela dan. Jag har mått illa hela tiden innan, men igår var den värsta dagen än så länge....
    Dock så går flytten nästa lördag, men sambon har bett mej lova att inte packa om jag inte känner att jag e helt hundra, han vill inte att jag tar ut mej eller riskerar något.

Teaspoon: övningarna som jag e på är övningar som jag håller i. Jag och bla min sambo ( vi träffade där) håller i ungdomsutbildningen i halland.
    Så då e det lungt.Jag anpassar övningarna till det jag kan och så låter jag någon anna instruktör ta de pass jag inte klarar.

• moimukulatt

javisst e jag de, eller typ. Jag är inte "ur-getinge-bor".
    Bor i Wearp, typ 500m ifrån Getinge.
    Men inte så länge till, flyttar nästa helg söderut.
    Till ett avsevärt större hus.
    Dessutom bor min fam i Laholm å mormor i Mellbystrand.
    Skall bli sååååå spännande.

• moimukulatt

jag har inte bott här så himla länge, å nu flyttar jag ;.)

• moimukulatt

Åh var jag e trött på att må illa.
    Denna vecka harvariot värre än innan.

Jag har varit luktkänslig innan men nu e jag FRUKTANSVÄRT luktkänslig.
    Jag orkar inte.
    Kan inte gör någontint om dagarna. Mår illla hela tiden å klöks typ hela tiden med. Känner lukter som ingen anna gör å mår dåligt igen å klöks.....

AH, sluta nu.
    Jag vill börja njuta.
    Inte roligt när man skall flytta nästa helg å inte kan packa något.

• moimukulatt

jag har bett sambon köpa dem på vägen hem, menhan har för sig att Bm sa att det bara hjälper mot kräkningarna men inte mot illamåendet och att man skulle bli såååå trött. Å så får man ju inte köra bil... Hoppas att de funkar.

Hur har det funkat för dej?? Mår du illa ändå? E du jättetrött??

• moimukulatt

Fika hade varit trevligt, men jag precis som de flesta andra kan inte i helgen.
    Skall nu åka ner till nya huset för att måla två tak.
    Skall även passa på att plocka ner lite blommor å lampor.
    Skall bli sååå kul.
    Ha en trevlig helg allihopa, själv hoppas jag vara kräkfri.
    Kramar

• moimukulatt

Jaha tjejer.
    Då börjar det närma sej flytt för min del.
    Det innebär att det är min sista dag med bredband. Buhu ;-(
    Suck, hur skall jag klara mej.
    Man blir liksom lite smått beroende, speciellt när man inte orkar/klarar av att göra något på dagarna.
    Dumme Telia som lurade oss.
    Usch jag kommer att känna mej så himla isolerad.
    Har ju inte direkta grannar vid nya stället, de bor på andra sidan åkern.

Men, men det får la gå.

Jo jag har ju något positivt att berätta oxå.
    Jag har nu haft den bästa veckan ( än så länge) under min graviditet.
    Förra veckan var den värsta. Men denna har varit skön för jag har inte alls mått lika dåligt å inte kräkts en enda gång. ( peppar peppar.....)

Ha det bra å ta hand om er!

• moimukulatt

Sharisse: Jag kommer att flytta till Tjäby Ängar, det ligger vid Snapparp om du vet vad det är. Avfarten innan Mellbystrand.
    Telestationen e inte utbyggd än, typiskt för vi har 6 mån bindningstid kvar.

• moimukulatt

Tror nog att det tar ett tag. Det är ganska så ner prioriterat där. Tyvärr.
    Men hoppas kan man ju som sagt alltid.

Vet inte om det är foglossning jag har men jag har ont i ryggan ( svanken typ korsryggen) hela dagarna å har besvär när jag sover osv.
    Jag skulle få ngt typ bälte av Bm som ger stadga.
    Skönt.

• moimukulatt

Gumlan: Nu kommer jag att hamna där du varoit den sista tiden, dvs mitt ibland flyttlådor. Jag måste dock försöka tänka mej för å inte flytta runt på dem så mkt. E rädd för attman aldirg kommer att bli klar. Jobbigt då jag fyller å nästa lör å då skall ha middag.......

Bältet hoppas jag verkligen hjälper. Har haft on ganska länge nu, sen slutet av jan. Jag är överrörlig i alla mina leder så det på verkar säkert. Dessutom så har jag pajjat ryggen för ett antal år sen å lider av det ibland. Men detta liknar inget gammalt. Hoppas verkligen det funkar. Vad har ni gjort då det inte har hjälpt??

• moimukulatt

Just det, jag glömdeå berätta/beklaga mej.
    Jag har typiskt nog blivit förklyd igen, dessutom e har sambon oxå förkylning på g. *megasuck å snörvel*
    Vilken härlig flytt det kommer att bli. Undrar om man kan gå i ide i typ 1 v efter........

• moimukulatt

Hej Tjejer!
    Det var ett litet tag sedan.
    Har varit mycket med flytten osv, dessutom inget bredband. Buhu.

Jag gick inte i trimester två nu. Spännande.
    Det sägs ju vara den bästa tiden. Hoppas verkligen.
    Längtar till ultraljudet den 24'e. Bara24 dagar kvar.....

Vet ni vad. I söndags låg jag å vilade i sängen... jag tror att jag kännde ngt röra på sig. Det var en konstig känsla. Går inte att beskiva. Jag blev helt till mej å låg blickstilla jättelänge å våga inte ropa på sambon. Men det slutade ganska fort....
    Är i v 15 nu.

Kram på er.

• moimukulatt

Hej Tjejer!
    Var på inskrivning nr 2 i torsdag, pga av flytten.
    Jag fick lyssna på bebben. Hur häftigt som helst.
    Du har jag faktiskt hört att det är något där inne.
    Fick en liten tår i ögat. Var såå glad.

Igår när jag hämtade posten så hade svaret kommit på cellprovet som jag tog vid inskrivning nr1, den 7/2.
    :( Jag har cellförändringar och skall till kvinnokliniken den 16'e mars.
    Jag fick tydligen ngn slags akut tid eftersom jag e gravid.
    Åh vad jag känner mej deppig.
    Typiskt, just nu.
    Någon som varit med om liknande eller känner någon som har ngn erfarenhet att berätta.

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!