• Anonym (irriterand)

    Otrogna affärsmän

    Började på ett nytt jobb för ett halvår sedan. I jobbet är det en hel del resor, både i Sverige och utomlands vilket jag trivs med, men det är en sak som jag retar mig på. Det är sådana som ofta är otrogna, både kvinnor och män! Dom träffar antingen en annan som också vill eller någon som gör det mot pengar! Jag har blivit erbjuden flera ggr, men aldrig funderat på att gå med på det. Många som känner igen det, va?

    Min fru brukar umgås med frun till en som jag ibland reser med. Dom känner varandra väl för dom jobbar på samma förskola. En sak som jag tycker är jobbig är att jag flera ggr sett att han varit otrogen! Tänk hur det känns när vi har träff t ex hemma hos dom. Han sitter och pratar, skattar, gör henne en liten puss etc och samtidigt så vet jag vad han brukar göra, gissa hur det känns! Man ser att hon är väldigt förälskad i honom.

    Skall bara säga att givetvis så är dom flesta INTE är otrogna!
    Många säger, "Jag vill inte berätta detta för deras anhöriga, vissa är på detta sättet. Det kan även bli problem i företaget. Tänk om den som är otrogen är ifrån ett företag som är kund hos oss eller som vi har samarbete med."

    Vad skall jag göra? Berätta det jag vet för min fru? Hur blir det då? En sak är att dom snart blir föräldrar.

  • Svar på tråden Otrogna affärsmän
  • Vanilj

    Jag tycker nog du ska berätta för din fru sen så kan ju din fru avgöra om hon berättar för sin vän eller inte.
    Eller så kan du ju säga till den kille som är otrogen att berättar inte han det så gör du det.


    Gott nytt år!
  • Anonym

    Du får ju själv bestämma om du orkar med skådespelet. Men annars tycker jag att du ska prata med mannen i fråga och säga att du tycker han ska vara ärlig mot sin fru annars  är du det.

  • Anonym

    Säger som anonym nr.2: Bestäm om du orkar med skådespelet eller inte. Tala sen med mannen ifråga, men jag skulle inte lägga mig i!
    Kom på nåt, låt honom komma på nåt, och sluta umgås. Ifall din el. hans fru undrar så är det upp till honom att rädda situationen.
    Jag skulle inte berätta för frun (speciellt om de ska ha barn). Har ALDRIG varit med om att ngt gott kommer ur det när utomstående lägger sig i! Tala inte med din fru om det, inte med ngn (eller så bara här på FL) och gör det väldigt klart för honom att du tar avstånd från honom som person och inte vill höra/veta/se vad han gör.
    Eller så kan du leva med teatern.

  • Anonym (irriterand)

    Ni har helt rätt, kanske skall jag prata med mannen.

    En sak med marknaden är att allting styrs av pengar! Tänk om det blir konfikter mellan jag och han och det gör att det påverkar företaget.

    Finns det ingen annan som är i samma situation?

  • Anonym (irriterand)

    "Säger som anonym nr.2", jag hade inte läst det du skrivit innan jag blev klar med mitt svar. Du har nog rätt när du skriver att jag inte skall berätta något för någon. Inte bra att som utomstående att lägger sig i. Skall fundera ut något/några sätt att göra som du föreslår. Eller............... kanske skall jag försöka att acceptera vad han håller på med. Ja, ja, vi får se hur det blir.

  • Anonym (irriterand)

    Som jag skrev innan, det måste finnas massor av personer som varit/är i samma situation. Vad säger ni?

  • Anonym (Sannslöst)

    Gör inget, gå vidare själv, låt dom andra ta ansvar för sig själva.

    OM du lägger dig i så har du en ovän för livet, och då tänker jag inte bara på killen i frågan utan hela hans familj, även på företaget kommer DU att gå en hård död tillmötes, du förstör för dig själv i långa loppet, inget är värt det, JAG LOVAR.

    Se vad som händer, men gör inget dumt för DIN skull

  • Spoky

    Håller med "Sannslöst", detta är inte din sak och du skapar bara nya problem om du lyfter fram otrohetsproblemet.

    Visst är otrohet fel, men skvallerbyttor är inte heller så väl sedda. Om du berättar om detta så tänker nog många att "honom ska vi inte avslöja saker för, då för han det bara vidare".

  • Anonym

    kanner igen detta , har satt det ske manga ganger gubbar som ar ute o reser pa jobber stannar till o halsar pa en hora eller traffar pa en pa hotelet eller varfor inte en kolega som staller sa fint upp hemskt att det ska vara sa

  • Anonym

    Pratade me en kille förut.. som ofta var ute och reste, han var ständigt otrogen mot sin fru..Han tyckte inte de va något fel i det...utan han var ju man och hade behov. och jag frågade han om det var så att hon var otrogen va han skulle gjort då.. fick till svar att det hade han inte gillat...

    Nää TS detta är inte din sak...fast ändå skulle han fått en liten knäpp på näsan..

Svar på tråden Otrogna affärsmän