• Anonym (irriterand)

Otrogna affärsmän

Började på ett nytt jobb för ett halvår sedan. I jobbet är det en hel del resor, både i Sverige och utomlands vilket jag trivs med, men det är en sak som jag retar mig på. Det är sådana som ofta är otrogna, både kvinnor och män! Dom träffar antingen en annan som också vill eller någon som gör det mot pengar! Jag har blivit erbjuden flera ggr, men aldrig funderat på att gå med på det. Många som känner igen det, va?

Min fru brukar umgås med frun till en som jag ibland reser med. Dom känner varandra väl för dom jobbar på samma förskola. En sak som jag tycker är jobbig är att jag flera ggr sett att han varit otrogen! Tänk hur det känns när vi har träff t ex hemma hos dom. Han sitter och pratar, skattar, gör henne en liten puss etc och samtidigt så vet jag vad han brukar göra, gissa hur det känns! Man ser att hon är väldigt förälskad i honom.

Skall bara säga att givetvis så är dom flesta INTE är otrogna!
    Många säger, "Jag vill inte berätta detta för deras anhöriga, vissa är på detta sättet. Det kan även bli problem i företaget. Tänk om den som är otrogen är ifrån ett företag som är kund hos oss eller som vi har samarbete med."

Vad skall jag göra? Berätta det jag vet för min fru? Hur blir det då? En sak är att dom snart blir föräldrar.

• Svar på tråden Otrogna affärsmän
  • Anonym (irriterand)

Det är nog rätt, jag får helt enkelt acceptera att han är otrogen. När här han är hemma så är han doch väldigt trevlig och omtyckt och han längtar efter deras barn. Hans fru är en otroligt härlig och omtyckt av många. Min fru och hon omgås väldigt mycket och trivs så bra tillsammans, jag är så glad för det. Om jag börjar berätta om hur han beter sig så är det risk för att mycket som kan bli förlorat. Hur blir det med deras förhållande? Vad händer med deras barn? Hur blir det med hans fru, hon blir nog väldigt ledsen, etc.

Vi har planer på att skaffa ett jobb där jag inte är så mycket och reser. Har blivit erbjuden ett jobb som jag tycker verkar intressant. En fördel är att jag inte är så mycket ute och reser. Funderar på om jag skall ta detta jobb eller inte. Finns många fördelar och nackdelar, en fördel är att jag slipper åka runt med min frus bekantas man. En sak till, vi har planer på att skaffa barn och då vill jag inte vara ute och resa lika mycket som jag gör nu.

En fundering. Undrar vad som hans föräldrar och syskon och hans frus föräldrar och syskona hade hade reagerat om dom hade fått reda på vad han gör?

Ja, ja, som jag har sagt, jag får helt enkelt acceptera att han är otrogen.

Tack för era råd och åsikter!

• Toker

Hejsan!

Sprang bara på den här tråden men känner att jag måste skriva. Det jag tänker på är tänk om han smittar sin fru med något? Vet den här mannen om att du vet att han är notoriskt otrogen?

Själv skulle jag nog säga på nåt snyggt sätt nåt om skydd osv... eller jag vet inte... men tänk om han tex smittar sin fru med hiv eller nåt och sen får barnet det osv... bara en tanke från lilla mig, har inget råd eller tips tyvärr vad du kan göra... själv skulle jag iallafall vilja veta om min sambo var otrogen, men då från honom själv isåfall...

• mmonika77

önskar jag kunde skriva anonymt men måste vänta tills på onsdag!

• sandra1984

Jag själv har en mycket mycket nära vän,som är gift och har barn tillsammans med en som reser väldigt mycket på arbetet.Han är ganska högt uppsatt.
    Min vän vet att hennes partner träffar andra på resorna,det smyger dom inte speciellt med.Men däremot är det väldigt känt att många av männen som oxå reser med arbetet är ständigt otrogna,öppet eller ej.
    Deras fruar vet det eller vet ingenting.Men dom har valt att inte lägga sig i.
    Min vän skulle inte uppskatta ifall någon la sig i deras privata anelägenheter.
    Männen på arbetet tror säkert han är otrogen,men på sätt och vis är han inte för frun vet om det.Men hon skulle inte gilla om någon kom och berätta detta.

Det kan vara väldigt känsligt.Det som händer och sker på arbetet eller på dessa resor tycker jag ska stanna där.Alltså hos dig.Om du slutar jobba där är det en annan sak,då kan du berätta om du vill eller ej.
    Detta är min åsikt,dock inget du måste göra.

• Anonym

Jag måste säga att jag tycker det är fruktansvärt att så många väljer att strunnta i att säga ngt! Typiskt svenskt att fega ur i sådana situationer genom att säga "Inget jag ska lägga mig i!"

Om det hade varit ni som var den bedragna kvinnan och din bästa vänninas man visste om det...hade ni inte velat veta vad skitstöveln sysslar med?!

• sandra1984

Skit stövel och skit stövel...

Nej,jag hade inte uppskattat att höra saker från nån annan än sambon.Om jag fick välja he he....Det är inte alla som vill det.
    Jag tror till och med endel människor vet eller misstänker otrohet,men vill inget veta eller höra.Utan det är bra som det är.Enligt några jag har känt.

• Anonym

Jag tycker personligen att företagen bäddar för otrohet! Inte värnar dom om familjerna i alla fall. Skitinställning har dom. Jag menar planeringsdagar som man måste sova kvar på, avdelningsdagar som man naturligtvis måste sova kvar på och affärsresor både inom landet och utomlands där man måste sova borta i flera dagar. För att inte tala om julfester m.m. Behöver jag skriva att respektive aldrig är medbjudna!!!
    Jag tycker att företagen ska tänka om. Vad är det för skit beteende dom bäddar för?? Acceptera och värna istället om dom som har familj och barn. Skärpning!!

• KMJ

Jag tycker inte att det är okej att se på och inte säga något. Tycker du ska prata med din kollega om att du tar helt avstånd från vad han gör och ge honom en tanke ställare till vad han riskerar, han kan förlora sin familj.

Var i en liknande sits för några år sedan, en kolega till mej var otrogen, flera på jobbet visste om det. Kände mej så falsk när jag träffade hans fru och alla låtsades som ingenting. Efter ett tag fick hon reda på allt och hon blev så ledsen när hon insåg att alla viste men inte sagt något, hon blev sviken inte bara av sin man utan av vänner också.

Efter detta har jag lärt mig att inget blir bättre av att bara ignorera det, tycker man i alla fall ska gå på den som är otrogen. Ju fler som ignorerar det ju mer axepterat blir det. På att företag kan en viss mentalitet skapas om alla verkar axeptera det.

• Anonym (*)

Ja, skulle själv inte klara av att bara se på när det gäller en sådan sak. Förr eller senare i livet brukar det komma fram om man varit otrogen...
    Alldeles klart tycker jag att du skall prata med mannen, ABSOLUT. Du behöver ju inte hota och vara elak på något vis men diskutera med honom vad allt han lägger på spel, varför, skulle han gilla att hans fru betedde sig likadant..osv.
    Visa din inställning till saken och visa att du inte alls tycker att det är ok. Ge honom en rejäl tankeställare!

• Anonym

Det man inte vet lider man inte av...........

Svar på tråden Otrogna affärsmän