• Ciccilionaa

Tips på rolig doppresent?! Ska bli gudmor

Söker tips på annorlunda doppresent eller förslag till "ngt kul" inför min blivande guddotters dop?!
    Vi hitta på ngt kul INTE vanliga skeden, filt m broderat namn mm.
    Har du ngr tips?
    Tacksam för förslag!
    C

• Svar på tråden Tips på rolig doppresent?! Ska bli gudmor
  • teena

Hej
    JAg tycker att det skulle vara kul att ge och få tex en liten stol, typ myrankopia , det finns oxå jättefina barbapappa grejor nu och min dotter fick precis en barbappa sparbössa som hon kan ha hela livet. När jag blev gudmor så skrev jag dessutom ett väldigt personligt brev, där jag beskrev vad jag tyckte var viktigt i livet och min förhoppningar för detta barn. Det är dessutom roligt att stoppa med ett foto på sig själv. Brevet ska sen sparas och öppnas på barnets 18 årsdag...

• Sandra och Tony

Andrej fick en tjock sagobok av sin gudmor som hon lovade att komma och läsa ur för honom när han blir äldre=)

• PernillaWaxin

INTE SMYCKEN!!!!! min dotter fick som tur var ett smyckes skrin som vi la ner alla hennes 13 halsband, 2 armband och 2 smycken utan kedja *pust*. Någon som är lite utåtstickande och uppskattande är som teena sa en stol som du målar in namnet på bebisen eller som jag tycker var otroligt fint var en gunghäst i trä och på sitsen står skrev "måla" de in namnet. Otroligt minnesvärt

• Tinuskan

Tycker om broderi här...
    Brukar brodera lite roligare tavlor, som inte e för söta.
    Finns många me miranda nallar som man kan göra om till dop.

Min dotter fick en broderad tavla med nallar på, så mycket detaljer, skulle inte orka göra en sån själv, men sååå fin.

Uppskattar saker där någon har lagt ner personlig prägling, då köpa kan alla göra...
    Fast hon fick mycket finna smycken oxå...

• smulan76

MIn yngste son fick 2 fina Lasse Åberg tavlor av sina faddrar. Det tycker jag var bra för det är ju en present som han kan ha framme hela livet om han nu tycker om dom. Min äldste son fick Nalle Puh tavlor av sina faddrar och det är ju knappast något som kommer att hänga på väggen när han blir stor

• Annapann

Det finns jättefina spargrisar som man kan beställa via Swedbank. De är handmålade och man kan beställa att de målar ditt namnet på barnet och födelsedatum (eller dopdatum). Vår son fick en sådan i julklapp. Hur fin som helst!

Svar på tråden Tips på rolig doppresent?! Ska bli gudmor