Inlägg från: Polysperma |Visa alla inlägg
  • Polysperma

Akvaristik

slänger mej in här jag oxå

litens akvarium-).JPG familjens stolthet 7 färgglada firrar slåss i baljan

psssst har riktiga kar oxå
  • Polysperma
    GW 69 skrev 2007-02-20 21:36:52 följande:
    Vi har också fiskar. Ett akvarium på 105 liter med mest guldfiskar i.Svårt att få plats med fler eftersom den största guldisen tar upp sån platsDet fanns även en kampfisk, men den dog i förrgår pga en mystisk sjukdom som inte ens akvarieexperten kände tillDet finns bilder i mitt galleri på akvariet om nån är nyfiken ~~*~~Gunilla, mamma till Josefine och Moa, gift med Stefan~~*~~
    urk...... gick han bet s vet i katten om det inte var så att din kamp vart på semester å dragit på sej malaria
  • Polysperma

tinette: å satan i gatan ni hade ju halva akvariebutiken hemma

sneglar surt på mina 2 platy, kampen och de 2 amona räkor som är i det lilla karet.....

ska nog ta min hubbie på shopping tur i morgon

• Polysperma

diwa: stora? frågan är nog hur många kar dom har

ngn mer med kar som märker av luftfuktighet?
    kommer nog bli dödligt fuktigt inne i sommar :-S

• Polysperma
    Tinette skrev 2007-02-20 22:36:26 följande:
    Min gubbe har ett "akvarium rum"...Kommer fottas det med Svärfar har gjort några av det största akvariumen.
    AVUNDSJUK, JAG ÄR SÅ AVUNDSJUUUUUUUUUUK
  • Polysperma

hahaha ja den var svettig va diwa

själv sitter jag å sucktar efter ett 1000 liters kar men hubbie vart lite blek, spec eftersom det inte flyttat in ngt i 110L karet än

sätter mej och psykar min platy hona å tvingar henne att kalva

• Polysperma

men hmmm om inte fisken fixar att kalva........
    kejsarsnitt?

• Polysperma

arg som få just nu.
    medicinera mina platy mot vita pricksjukan och dom var as fina och allt.
    nu så är det skumma fläckar på dom IGEN.... har bara vart drit med det här paret ända sen jag fick dom.
    så nu är jag i valet om dom åkt på svamp eller om det kan va ngt annat.
    dessutom verkar min kamp välldigt skum, ja mer än vanligt.
    ska nog göra om det runda karet till räkhem iaf, verkar inte va ngn idé att köra firrar i det men ändå e det inte överbefolkat, inte för mye nitrit å drit å blääääääääää sur jag är just nu.
    ska göra ett del vattenbyte i kväll och peta över platyna i karenskaret så får jag se om jag kan inspektera närmare vad det kan vara.

• Polysperma

noppe är mega roockie i växt världen oxå men  den som ser ut som dill på en pinne är väll relativt snabb (sessiflora ngt) och andmat ska ju vara rena ogräset....
    är värdelös på namn som ni märker

grrrr köpte ett skalare"par" i går och släppte ner dom i det stora karet.
    tråkigare fisk får man nog leta efter.

nu e vi vita, nu e vi randiga å nu e vi vita igen.....
    så simmar dom till kortändan å duttar in 200 gånger i glaset, blir vita vänder å halvvägs e dom randiga igen, fram till andra kort ändan å dutt dutt å vita..... puckon.
    enligt min bok så ska karet va minst 80cm och rymma minst 100 liter, så ja mitt kar ska funka och med tanke på att dom va ca 20 i ett 60L på akvariebutiken så kan dom inte va så bortskämda.

ska kolla om jag ska investera i ett par till så kanske dom blir bättre eller om dom bara är så där, men kan ju inte va nyttigt att tappa färgen hela tiden.

jaja iaf vad heter fisksorten som äter snäckor? har fått sniglar i lilla karet och vet att det finns ngn fisk som äter dom men kommer inte ihåg vilken. eller är det bara en skröna?

hmmm zoopet here i come

Svar på tråden Akvaristik