Inlägg från: Stormvarning |Visa alla inlägg
  • Stormvarning

Vad behövs för att bygga box till häst? Vilka krav finns?

Enligt lag (om den har trätt i kraft?) får man INTE ha hästar ensamma numera. Jag har inga hästar längre och har inte hunnit med i de nya regelverken. Men någon här inne borde ju veta om det har trätt i kraft.

• Stormvarning

JA VERKLIGEN! Har aldrig begripit mig på folks tankesätt att skaffa en.

• Stormvarning

Men jag tycker att det är sunt förnuft att det bör finnas sällskap.

• Stormvarning

Ja, det är en hel del man bör veta. Jag har haft hästar sedan barnsben men var tvungen att lägga ner den verksamheten tillslut. Det är ett otroligt ansvar och du bör ha mycket erfarenhet av allt vad gäller hästhållning, sjukdomar, KOSTNADER m.m.

• Stormvarning

Jag har haft halvblod coh fullblod, i största del unghästar som jag själv uppfostrat och ridit in. Min första häst var ett varmblod som jag fick när jag var mycket liten och som följde mig i 10 långa år. Genom hela tonåren. Var ett hårt slag att ta bort henne... Ush..

Fjordhästarna är ju kända för sitt lugna temperament, men det finns temperamentsfulla sådana också. Det är individuellt. Det finns nog ingen som är den andra lik.

• Stormvarning

Praktisera på en veterinärklinik, så får du åtminstone lite hum om vad det kan komma att kosta om du har otur (FNISS)...

• Stormvarning

Ha ha.. Nej. Men det är inte fel!

• Stormvarning

Jo tack jag vet... Djur överhuvudtaget.

• Stormvarning

Nej jag började som knatte, men en bekant skaffade när hon var runt 40 (en väns mamma).. Idag står hon med bjässen som dessutom är en nordsvensk och vet inte vart hon ska ta vägen. Jag har hjälpt henne hela sommaren. Men hon är jätte rädd för hästen och släpper honom så fort han rör sitt huvud m.m.

Det var väl inget och rekomendera för hennes del, men mina påstridiga telesamtal om att tänka över saken hjälpte dock inte.

• Stormvarning

Ush, ja.. Nu när jag tänker efter är det helt otroligt att jag orkade så länge som man gjorde.. Idag förstår jag inte hur jag hade tid. Trots att det bara var ett år sedan jag sa upp allt vad hästar innebär. Men fy, saknar det otroligt ändå. Men vågar inte ge mig in i det igen.. SNYFT!

Svar på tråden Vad behövs för att bygga box till häst? Vilka krav finns?