• sofifia

för gammal men ändå gravid

Är nu 42 år genomgått ett provrör pga att jag är för gammal. Alla värden var bra men dom tyckte ändå vi skulle prova eftersom jag bara hade ett år kvar på mig. Detta var i våras är nu i 8 veckan på naturlig väg, är jag då för gammal? Jag vet att det finns risker fortfarande men måste ändå känna mig överlycklig att det har kommit så här långt. Håller tummarna för mig själv och alla er andra som kämpar.

• Svar på tråden för gammal men ändå gravid
  • Fiaflopp

Min moster är gravid och är 48 år...det går bra för henne så jag håller tummarna för dig!
    Ålder är bara en siffra,tänk på det...

Lycka till och GRATTIS!!

• millan35

grattis!!!!!!!! och lycka till klart att du inte är för gammal du har nu nått åldern då man har all tid i världen för att ta hand om en liten man är mer mogen och dessutom har man gjort det man själv vill innan. jag är själv 35 år och väntar barn visst är det skillnad nu mot när jag fick min son för 12 år sen jag är mer redo den här gången. kram och va rädd om dig

• rebekka06

Grattis och lycka till. Jag håller med att det är nu man egentligen är redo på ett annat sätt att få barn. Jag fyller 37 nu och väntar mitt 3:e barn. Har två barn sedan tidigare som idag är 16 och 18 år. Var bara 19 när jag fick min första. Jag känner mig som sagt mera mogen nu och tar det hela på ett helt annat sätt denna gång. Kram igen och lycka till.

• FrökenBokmal

Min mamma fick barn när hon var 42 och jag har nu en syster som fyller 10! Är riktig söt och livlig tjej! Grattis!

• Mrs Smith

Min faster fick min lilla sladdis kusin när hon var 42 om inte ännu äldre (kommer inte riktigt ihåg men hon var över 40 i alla fall om inte närmre 45) Min kusin är väldens sötaste fjortis just nu hihi!

Min mormor fick min yngste morbror när hon var 38 (inte 42 men ändå över medelåldern). Min farmor fick pappa som är yngst när hon var i 40 års åldern.

Så jag tycker att du ska vara glad och ta hand om dig och magen!

• Rowanda

Lycka till och njuuuuut! Du kommer att bli en toppenmamma! Min mor var nästan 4

• Rowanda

fortsätter här....

41 år när jag föddes. Idag bryr jag mig inte om hennes ålder, men när jag var liten tyckte jag att hon hade gammalmodiga kläder jämfört med mina kompisars mammor. Det var inte så kul på föräldrarmötena i skolan

Jag är själv 36 år och kämpar med första barnet. Att bli förälder sent i livet är helt ok på alla sätt, men jag ska försöka att inte vara gammaldags och "töntig" för mitt barns skull!

Kram!

• Yrslan

GRATTIS!!!! Klart att du inte är för gammal. Håller tummarna för er.

• minnapinna

GRATTIS till graviditeten! Se till att njuta nu. Ta hand om er. Hoppas allt går bra.

• snigelfart

Min f d svärmor var 39 när hon fick sin sista dotter. På den tiden (-83) så ansågs hon nog "gammal" men är det någon som alltid har varit ungdomlig så är det hon. Det gäller både kläder och hennes sätt. Hon har dock inte försökt göra sig yngre än vad hon är men hon har hållit siig i form ochhar hängt med sina tjejer på allt. Idag är 39 ingen ålder och inte 42 heller om man är lite framåt. Du är säkerligen inte för gammal.
    Själv kommer jag förhoppningsvis om allt går väl att fylla 40 några veckor efter vårt barn föds och det känns helt ok.
    Stort grattis och lycka till.

Nu ÄR det min tur!!!!
Svar på tråden för gammal men ändå gravid