Inlägg från: Claudia gbg |Visa alla inlägg
  • Claudia gbg

apnéer

thea har detta problem. Här är länken till en tråd som ajg skrev efter att det hänt:
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7743380.html

innan händelsen så började det med att hon då och då lät konstigt o gjprde konstiga andningsrörelser. Svårt att beskriva, men vi hade pratat med bvc om detta....

det hela slutade med en massa undersökningar: bl a andningsregistrering som visade att hon gjorde andningsuppehåll i sömnen på mellan 6 och 12 sekunder. Läkaren var övetygda om att hon skulle växa ifrån detta, omogen andning kallar de det. När hon i juni inte blivit bättre blev han riktigt förvånad. Nu ska vi göra en andningsregistrering den 10 jan o har det inte blivit bättre så ska vi röntga hjärnstammen. Hon har ända sen mars fått medicin...

• Claudia gbg

vi har satt ut teovent nu för hon ska göra en andningsreg 10 januari, så får vi se då om det är bra *håller tummarna*

vad härligt att han blev bra!

• Claudia gbg

Vi ska göra det på östra i gbg. Mne när jag läser era historier så är våran inte lika jobbig....
    känner igen det här med normaliseringen. Vill först bara säga att vi aldrig behövt "återuppväcka" thea s a s. men larmet tjöt varje kväll, flera gånger. Vi lärde oss leva med det och sprang in till henne kollade att allt var bra... Så blev det lugnt i aug/sept. Larmet började tuta i kanske oktober. Jag trodde jag skulle dö. Hjärtat stannade till och jag började skaka i hela kroppen. det var hemskt. Men då var det ju inte del av vardagen och inte längre normalt.
    Ska även pååeka att vi har ett latm som ljuder varningssignal efter 14 sek innan det börjat tuta på riktigt efter ytterliga 6 sek. Det var "bara" varningssignalen som ljöd. Riktiga larmet gick vid 1 tillfälle....

Usch så jobbigt ni andra verkar ha haft det!!!

• Claudia gbg

alltså, det var bara vid ett tillfälle. Det har varit lugnt. Så det känns ganska bra ändå....
    Som sagt så gör vi andningsreg på onsdag o får förhoppningsvis resultaten under nästa vecka.... Hör av mig

Krama på era småttingar...

• Claudia gbg

i onsdags (natten till torsdagen) gjorde vi en andningregistrering. Vi hoppas på snabbt svar! det var iaf en jobbig natt. kablarna och apparaten störde och thea tyckte det var jobbigt, hon sov dåligt och var allmänt grinig - stackarn. hon fick iaf några timmars sammanhängande sömn och de har inte ringt från östra så jag antar att det räckte...

• Claudia gbg

koldioxid? hmm....vet inte. nej. De kollade bara syresättningen med en poxy hela natten.

• Claudia gbg

nej, inget sånt avancerat. Vi fick göra testet hemma. jag koplade på henne kablarna och poxyn och allt skulle sitta på över natten. sen på morgonen får vi åka in till östra och lämna in apparaten. Hon får inte ens nån läkarundersökning. De tror ju att det är omogen andning och att det ska växa bort. Det har gjort dem lite förbryllade att det inte växt bort än (senaste testet i sept). så jag tror att de tar det hela med ro och bara kollar henne för säkerhets skull s.a.s.

• Claudia gbg

har fortfarande inte fått svar (?), fattar inte att det ska ta sån tid. förut gick det alltid fortare... hör av mig när jag hör nåt.

• Claudia gbg

vi har fått svar nu. det är lite bättre men det är inte bra det känns tungt just nu. Vi skulle sätta in medicineringen igen och så skulle läkaren höra med sina kollegor hur de ska gå vidare. de är förbryllade över att det inte gått över. de kommer att kontakta oss inom några veckor sa han...

Måste spy galla över en klasskamrat. När min man ringde mig i skolan för att berätta att läkaren ringt så blev jag jätteledsen och började gråta. Då sa klasskompisen typ "jag förstår att det måste kännas jättejobbigt. det var som igår så skadade min hund tassen och vi fick åka till veterinären.....", allvarligt talat. Hur tusan tänker folk? Dte handlar om mitt barn och hon pratar om sin hund..!

• Claudia gbg

hej igen! hua, din bild e tillbaka. Ledsen men jag gilalr den inte...

Thea ska få göra magnetröntgen under våren. Läkaren vill inte sätta ut medicinen innan han dubbelkollat att allt är ok. Han försäkrade om att han inte tror att det är ngt men att det är bra att kolla... kan hålla med om det! Känns nervöst och jobbigt med att de ska söva henne och jag läste i ett inlägg som du hade skrivit att du inte fick vara med när de gjorde röntgen på ditt barn... så tungt men ändå bra. Är glad att det snart blir ett slut på medicinerna men är sååååå rädd att detta blir början på ngt nytt (om du förstår)...

Tack för stödet Löööv!!!

Svar på tråden apnéer