Extra bredd trapp grind..?
Nån som vet vart man kan få tag i en enxtra bres trappgrind?
Min svägerska har en jätte bred trappöppning (nästan dubbel dörr bredd)
Kanske man måste specialbeställa?
Nån som vet vart man kan få tag i en enxtra bres trappgrind?
Min svägerska har en jätte bred trappöppning (nästan dubbel dörr bredd)
Kanske man måste specialbeställa?
Det kan bli riktigt snyggt om man går till en snickare/smed!
vet du vad det kan kosta på ett ungefär?
Vi har två "vanliga" grindar som vi fäster i varann.
Funkar jättebra.
Fick trixa till lite special i fästerna där de ska gå ihop men maken är händig så det var inga som helst problem.
Tänkte först göra egen stor grind men ville att den skulle gå att vika upp och få ur vägen.
Då var detta det snabbaste och smidigaste sättet.
PÅ babyland finns det extrabitar man kan förlänga vissa grindar med men vet inte hur breda de går att få.
Jag har för mig att det finns trägrind som man kan såga till mindre grind.
har en väninna som berättade för mig om det.
Synd att jag inte minns vad hon sa VAR dom köpte den.
Men jag skulle gissa på tex babyproffsen eller barnens hus eller likande.
den grinden man kan såga mindre köpte vi till min mamma och pappas trappa. den var om jag inte minns helt fel 120 bred. kanske för smalt?
thefrog..
den kan nog passa.. kan man vika upp den?
vart köpte ni den?
ja, den viker man upp mot väggen liksom, man öppnar den inte som en dörr. det fanns två olika modeller, skillnaden var bredden på spjälorna. köpte den på babyproffsen för 249 kr. den andra kostade 199. de är obehandlade så man kan ju lacka eller måla dom med.
vi köpte en trägrin 160 bred på barnens hus
den kanske var 160, men den är en sån som man viker upp upp i alla fall och så kan man såga den i valfri bredd.
Vi köpte på barnens hus. Har också bred öppning, rekomenderar att man inte köper fällgrindar (som man viker ihop). Har nämligen vartit med om på mitt gamla jobb att dom brakade ihop när barnen ställde upp fötterna i grinden. Är det nu bara i en dörröppning så är det kanske inte hela världen men sätter man den i trappen och den rasar kan det bli katastrof.