• Aurelia

Ni som kör Renault Megane, ev liknande storlek på bil, går barnvagnen in i bagaget?

Ja...den tämligen långa rubriken talar för sig själv.

Vi ska inte ha barn förrän till sommaren men jag har redan kastat mig in i djungeln. Jag undrar om ni som har Renault Megane får plats med barnvagnen i bagaget, vilken vagn har ni i så fall?

Aurelia

• Svar på tråden Ni som kör Renault Megane, ev liknande storlek på bil, går barnvagnen in i bagaget?
  • barbafin

Jag hade en megane och var jättenöjd med den (har bytt bil nu). Men när jag hade vagnen i bagaget utan att plocka isär den i delar så var ju bagaget fullt sedan. Enda nackdelen var att det är rätt tungt att lyfta vagnen över kanten och ner i bagaget (hoppas du förstår vad jag menar). Vi har en Teutonia primus vagn.

• Vilmagbg

Vi hade en Renault Megane Coupé (2 dörrars) tidigare. Men vi köpte ny bil när vi väntade sonen. Vår bli hade en bagagelucka som var pytteliten och det var svårt att få in stora matkassar även om själva bagageutrymmet var ganska stort så den fanns inte en chans i världen att få in en barnvagn.

• Aurelia

Barbafin!

Teutonia primus, är det en stor eller liten vagn, dvs kombi eller duo? Jag befarar att den kan bli lite tungt att få vagnen samt att hela bagaget blir fullt.

Vi köpte precis bilen i augusti (var inte med barn då) och det finns ingen möjlighet (och ork) att byta bil igen.

Tack för svar!

• barbafin

Hmm, det är svårt att säga om den är stor eller liten, men jag tycker att den är rätt stor, det är en duovagn i allafall. Att ha vagnen och matkassar i bagaget var omöjligt (om man inte lastade matkassarna i vagnen vill säga) så vagnen stod i bagaget och matkassarna i baksätet.

• linus

Vi har en Renault Megane kombi, men jag antar att det är sedanen du undrar över?

Vi är iallafall mycket nöjda med den och i kombin är det väldigt gott om plats efter att vagnen ställts in

• linapina

*asg*
    Jag tror inte detta är sant riktigt. Alltså detta är en fråga som dominerat de senaste två åren av våra liv. Vi köpte en Mégane när vi väntade vår första dotter och jag pratade hela tiden om denna fantastiskt stora baklucka (den ser verkligen rätt rymlig ut). Men när vi skulle köpa barnvagn visade det sig att endast den mindre modellen av Teutonia (Rocky-en cityvagn) fick plats i bilen. Det är ju så att man måste vinkla ner barnvagnen i bakluckan så alla modeller går bara inte in. Sen är det fullt och man kan klämma in saker vid sidan av vagnen om man inte ska ha med sig annat än pappkassar eller mindre grejor.
    Vi som har två barn får plats med en tvillingvagn också av minsta modell (BRIO Twinnette) men sen är det fullt. Det är alltså svårt att resa längre bort (med bagage och annat) då vi har två barnstolar i baksätet i minst två år till. *suckar djupt*

Senast idag gick vi runt och tittade drömmande på de större bilarna och fantiserade om bagageutrymmen.

En bra bil sen när vagnar och annat är borta.

• pysis

Jag älskar min megané!!!!
    Men nu när jag har en barnvagn så är den inte riktigt lika kul!

Hae en duo-kombi emmaljunga!!!! som man får dela på och lirka in i luckan...
    men det går!!!
    alternativ när jag är själv med barnen är att ställa in ena delen i baksätet..
    annars så tycker jag att det är en toppenbil, om man nu hittar en utan airbag fram-fick leta länge!

• Aurelia

Tack för era svar. Det ser inte så ljust ut för oss...jag hoppas att vi får tag i en vagn som vi kan "knö" ner i bagaget. Hade ju tänkt mig en Duo men den blir kanske för stor...

Lev väl!

• ebben

Vi har en megane kombi! Vi har årsmod-00 och vi har inga problem att rymma vår brio kombi och matkassar .Och inte är det svårt att få in vagnen heller,inte är det nån "kant" man måste lyfta vagnen över....
    Det är väl på de nyare kanske....Vi har bara att föra in vagnen liksom,skitenkelt!

• ebben

Hoppas att alla ser det!! Det beror nog på årsmod.

• Aurelia

ebben!

Menar du Megane kombi som liknar volvo kombi i formen? Vår Megane är ju liksom halvkombi (årsmodell 00:a).

MVH Aurelia.

• rådlös

när du kollar på barnvagnar kan det vara ett tips att kolla med en mindre hjulmodell - skillnaden på 25 och 30 hjul var allt som behövdes för att vagnen skulle gå in i vår bil utan att vi lossade baksätet...försäljarna tipsar inte gärna om detta - 30 hjulen är lite dyrare...och vagnen är lika bra med 25 cm hjul...

• ebben

Tja...vet inte...
    Vår kombi är rejäl!! Den har ett ovanligt stort kombiutrymme för att vara en relativt "liten" bil!
    Ja,det är nog så att den ser ut som volvo....
    Har sett att de nyare meganarna har mer sluttande tak baktill och då blir ju även utrymmet där mindre! Jag är jättenöld över vår bil!! Dessutom har vi ju en brio kombi från-95,så den är ju inte direkt "liten".
    Ett tips är ju att köpa en rejäl sittvagn,med lift i,de är ju ofta ganska mycket nättare! Och mindre hjul...Det ryms säkert!

• Bulldog76

Hej.
    Ett tips är att prova emmaljunga Cerox. den blir jättelåg när man fäller ihop den.
    Vi har en V40, ok( detär en kombi, men hjulhus mm stjäl otroligt med plats.)
    Cerox passade in bäst av alla testade. Jag rekommenderar den varmt

• Hera

Sedan kan man ju göra som en väninna till mig också - montera av hjulen innan man stoppar in vagnen i bilen Tänk så praktiskt, och man får dessutom lite mysig mekanokänsla på köpet. Nästan som ett kinderägg när man tänker efter...

• ebben

Nej åh,så besvärligt ! Varje gång man far in och ut ur bilen.....Jag skulle ALDRIG göra det!

• Vågen

Har en peugoet 307 och har en cerox, den får plats samt ngr ryggsäckar och kanske ngn till väska, men inte mer, men det räcker för oss. I värsta fall packar vi en väska inne i bilen!

Svar på tråden Ni som kör Renault Megane, ev liknande storlek på bil, går barnvagnen in i bagaget?