Första telejacket?
Ser ni inte var telefonledningarna går in i huset och kan följa till första jack, de brukar vara synliga. Där får ni kolla inuti att man inte kopplat förbi.
Ser ni inte var telefonledningarna går in i huset och kan följa till första jack, de brukar vara synliga. Där får ni kolla inuti att man inte kopplat förbi.
Vi flyttade nyss till ett gammalt hus och i källaren ser vi var ledningen kommer in. Om jag inte missminner mig sitter en liten dosa utanpå huset på samma ställe. Sedan kunde vi följa ledningen i taket till första jack.
Vårt första jack sitter i källaren. Öppnar vi jacket ser vi att ledningarna är inkopplade direkt där och sedan går de vidare till nästa jack. Exakt hur man såg det kommer jag inte ihåg men jag tror vi sökte på nätet och hittade hur man såg hur det skulle vara inkopplat på första jacket.
Vi har nu själva ändrat så vi har första jacket i köket så vi kan ha modemet där som också ska vara på första jacket. Så från källaren går det direkt till köket och sedan tillbaka till källaren som nu blir ett "vanligt" jack.
Ett larm fungerar inte om man inte har ett abonnemang. VI fick vänta tills vår telefon var igång innan de kunde testa larmet så innan dess ville man inte installera något.