• linedja

Hjälp med "återställare"!

Vi håller på at renovera ett rum hemma hos oss... Förut var det en väldigt "grov" vävtapet som vi nu har rivitr ner. Kvar på väggen är det lite "pappersludd".. vet inget annat bättre ord att förklara det med.. Det är alltså halva tapeten kvar.., men själva väven är borta.

Har testat att bredspackla, men vilket jobb! Det kommer ju ta år och dar innan vi är klara med det isåfall... Så nu undrar jag över återställare..? vad kostar det, och är det svårt att sätta upp. Rummet är ungefär 22 kvm...

Just nu är det ganska ojämna väggar eftersom vi fick bort hela tapeten på vissa ställen.. Täcker återställaren sånt, eller måste man spackla dessa partier innan?

Många frågor, men vi är rookies på det här med "vävtapetsborttrollning"!

Någon som kan hjälpa mig lite??

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • Svar på tråden Hjälp med "återställare"!
  • Fenderine

Vi kämpade med samma sak i höstas, inte roligt och tusen gånger jobbigare än jag hade väntat mig...!! Vi köpte en sån där oscillerande slip och slipade ner där det behövdes, + att vi var tvungna att spackla där det fortfarande var för ojämnt.

Vet faktiskt inte vad återställare är, målaren som hjälpte oss sa inget om det heller, men det kanske är något slags sista utväg om det är alldeles hopplöst?

• familjenMix

Vi använde oss av "Easy Cover", jättebra!!! Täcker alla skavanker dock får man kanske spackla större hål men slipning efter behövs inte. Rullarna är 10 meter och 1 meter bred. Kostar ca 280:-/rulle på Coop. Sätts upp med våtrumslim. OBS! Använd långärmad tröja och bomullsvantar då det kan klia på kroppen av alla småfibrer. Lycka till.

• filmälskaren

vi hade samma problem i vårt vardagsrum, och vi satte upp "återställare". Den är ganska "styv" att jobba med eftersom den är så tjock. Men det gick över förväntan att sätta upp den. Man sätter den kant i kant (så vi spacklade inte ens skarvarna sedan) Jätte lätt att tapetsera på sedan. Vårt vardagsrum är 25kvm och vi betalade ca 800kr för "återställare till hela rummet"

• filmälskaren

Den kommer defenitivt att täcka "luddet" för vi satte "återställaren" direkt på väven och den täckte även den.

• linedja

Ok, då blir det nog så! Tack för svaren...

filmälskaren- Vart köpte ni eran återställare? Det låter billigt, och det är man ju självklart intresserad av...

Mamma till världens bästa Vilme 051121
  • filmälskaren

vi köpte det på en lokal färgaffär i staden där vi bor (Härnösand). Vi har iof rabatt där med "villakortet" men vi tittade runt lite innan vi köpte och ett tips är RUSTA de hade bra pris på "återställare"

• Ankunge

Jag säger bara en sak: ÅTERSTÄLLARE!!!!

• filmälskaren

Ja, jag tror att den fungerar utmärkt. Alla "återställare" tror jag är någon typ av glasfiberväv. Den vi använde kändes(samma tjocklek och av glasfiber) precis som den som då fanns på RUSTA.

Svar på tråden Hjälp med "återställare"!