• småtrollungar

Ngn som rest med Nazar (resebyrå) till Pegasos World i Turkiet???

Är det ngn som har varit till Pegasos World i Turkiet och bokat via resebyrån Nazar via telefon eller internet??

Vad tyckte ni i sådana fall om resmålet och allt runt omkring med bokningar, flyg och ja, allt.

Är jättesugen på att åka dit, för resan är ju jättebillig och hotellet är ju en ren dröm. Så ni som varit där är ni nöjda?????

Tacksam för tips och upplysningar (både negativa och positiva ang). detta hotell eller resebyrå.

• Svar på tråden Ngn som rest med Nazar (resebyrå) till Pegasos World i Turkiet???
  • Aisa

Hej

Vår familj reste med Nazar Juni-06. Vi var inte i på World utan i Incekum på Royal Pegasos.Detta var den första charter vi var på så det är väl lite svårt att jämföra(har rest på egen hand tidigare).Men vi är jätte nöjda och kommer att resa med dem igen.Det var fina hotell underbar mat, denna lyx med
    all inclusive tillgång till dryck och mat hela dagen i stort sett. På vårt hotell fick barnen även glass fm. och em.

I restaurangen så fort man ställde tallriken åt sidan kom de och plockade bort, ibland hann man ej äta upp, det var som rena julbordet.De måste haft värsta diskrummet!!
    Det negativa var väl att det röktes överallt lobby, bar osv
    (varning för astmatiker). Något som vi Svenskar slipper numera.

Vi bokade via internett fick bättre pris då.
    Det bästa är väl att inte ha för höga förväntningar, då kan det bara bli bättre!!
    Reseledarna var nordiska och väldigt trevliga!
    De hade info. mötet i bussen,vilket var bra för barnen ville ju till polen så fort man kom fram.

Du får gärna fråga mig om det är något du funderar på!

• småtrollungar

Tack för ditt svar! Va bra att du var nöjd med din resa.
    Vi har bokat en resa nu, och jag tar det för vad det är, jag tror att det blir jättebra och har inte så höga förväntningar. Kommer att ha det superhärligt ändå, för jag tror inte vi blir besvikna.

Några frågor  (Svara utifrån ditt hotell):

* Vilka läskedrycker var det som ingick typ Cola, var det deras inhemska Cola (ex som  
       våran Icas,Coops eller Eldorados egna) eller var det "äkta".  Spelar iofs ingen roll men
       kul att veta.

* Var det verkligen så fint där som det ser ut i katalogen/ på nätet?????

* Behandlingar typ turkiskt bad, ingick det i priset eller fick man betala xtra för det?

* Hur länge var varje sittning med lunch middag osv? Vad tyckte dina barn om maten?

Tack för dina svar!! Ha det bra och snällt att du tar dig tid att svara på mina "100" frågor.

• På Tiden

Vad det gäller Nazar skulle jag aldrig sätta min fot på ett plan med dem igen!
    Min erfarenhet av dem är att de inte är kloka och om du får problem på resan så får du ingen som helst hjälp!!

Jag var med i ett stort repotage om detta och vad som hände oss på vår resa i aftonbladet..

• småtrollungar

På tiden,
    vad hände om man får vara nyfiken????

• På Tiden

Min väska blev förväxlad med en annan väska vid incheckingen och fast reseledaren visste detta lät hon bli att kontakta migunder de tre timmar vi var p flygplatsen.
    Istället blev jag och mitt resesällskap, min mamma, avslängda från planet och fick stanna kvar i turkiet. Vi fickingen hjälp på plats utan fick vara på flygplatsen i tre dagar innan vi kunde få pengar till turkiet och köpa biljetter hem med ett annat bolag.
    Hade inga pengar till mat eller dryck..

mm mm mm

• småtrollungar

Ok, det lät ju inget vidare. Fanns det ingen försäkring som kudne hjälp er?
    Varför blev ni avslängda från planet, bara för att väskan blivit förväxlad?

• jessie jones

Jag är oxå jättesugen på att åka dit. Funderar starkt på om jag ska boka en resa i juni.
    Pagasos World i Turkiet verkar ju heltoppen för barnen!

All Inclusiv hade jag sist jag var i Egypten och det är helt underbart. Speciellt när man har barn med för dom kan gå och ta läsk/glass mm precis när dom vill. För man vill ju unna sig när man är utomland.

Har tyvärr ingen erfarenhett av Nazar, men kan inte tänka mig att det blir några större problem och blir det problem så får man ta dom då!

• småtrollungar

Jessie Jones, då kanske vi ses

Du har helt rätt i, problemen löser vi om och när de dyker upp. Problem kan man ha med vilket bolag som helst även de mest kända.

• Zazziz

Jag har vart på Pegasos Royal i Incekum och det var helt OK. Bekvämt att kunna gå och ta mat, fika och dricka när man ville. Poolområdet var ju helt fantastiskt men rutchkanorna var bara öppna några timmar om dagen (minns inte riktigt men jag tror det var två timmar på förmiddagen och två på eftermiddagen...) Vattnet i poolerna kunde gärna fått vara lite varmare också, men vi var där i oktober så säsongen närmade ju sitt slut! Stranden som lån precis neranför hotellet var jättefin!
    Det är enorma vackert utsmyckade middagsbufféer, men när man kollade närmare så var det inte så många olika varmrätter t.ex. Jag saknade den äkta turkiska maten som jag var van med sen tidigare Turkietbesök, så vi åt ute på "riktiga" restauranger några gånger också.
    På hotellet anordnades en del aktiviteter, ex. barnklubb och vattenaktiviteter, men allting var på tyska. Dom flesta i personalen kunde bara prata tyska och förstod inte ett ord engelska, det tycker jag var det stora minuset!
    Så, ja det var en trevlig semester men jag föredrar nog ändå att bo på ett vanligt hotell och känna lite mer av det äkta Turkiet!

• Aisa

hej småtrollungar

Drickan var ej "äkta coca" det fanns inhemsk pepsi,sprite,fanta kopia.
    Dryck man kunde ta själv var någon slags utspädd youghurt med salt(har säkert ett namn)iskallt vatten, körsbär,apelsin,citrondryck , den sistnämnda var god i värmen,tyckte jag.De var ganska starka så man fick späda dem med vatten.Kaffe och te fanns.
    I baren vid poolen var det öl,rött och vitt vin,"champange" kvalite???, inhemska sprit.
    Vad som slog oss var att man inte såg massa aspackade människor.Det var kanske inte så starkt!
    Original coca,fanta fanns att betala för.Lättvindigt så skrevs det upp vad man inhandlade så man slapp ha pengar med sig.Samma var det på frukost då de stod och pressade apelsinjuice.

Bilden i katalogen stämnde bra med verkligheten på vårt hotell.

Turkiskt bad ingick ej.Om ni ska göra detta boka direkt när ni kommer dit.Man vill ju inte ta bort den bränna man har kämpat för.
    Vi hoppade över detta för de rekomenderade att inte sola första dagen, var en vecka bara så det känndes onödigt.Tog en ordentlig scrub hemma innan vi åkte.

Ibörjan tyckte nog barnen det var svårt att välja mellan all mat(middagen) de ville gärna börja med dessertbordet.Det var helt otroligt.Men allt som allt var de nöjda.Vid lunch kunde de själva äta i en borg vid rutschbanorna där det serverades pizza,korv,pasta med tomatsås,sallad,,hamburgare,pommes,frukt.Detta fanns även vid barpoolen.

Lunch var typ 12,00-14.00 tror jag.
    Middag ungefär 19.00-21.00 kanske.
    Poollunchen var mellan 12-17.

Oj, detta blev långt.Hoppas du inte somnade

När reser ni?

Kram Aisa

(Skulle aldrig åka på de sista pengarna och ej ha till mat och ev.extra flyg vid problem.)

Svar på tråden Ngn som rest med Nazar (resebyrå) till Pegasos World i Turkiet???