Inlägg från: Banana82 |Visa alla inlägg
  • Banana82

Adam o eva

vart står det att adam och eva är vita??? deras hudfärg finns inte beskiven i bibeln

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82
    lollajapp skrev 2007-01-06 16:25:00 följande:
    Hur som helst blir det ju inavel (spelar ju egentligen ingen roll hur många barn de fick)
    står ingenstans heller att Gud inte skapade fler männskor sen
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82

jag är inte bokstavstroende så min åsikt är att det är en berättelse som först vidare i generationer

• Banana82
    lollajapp skrev 2007-01-06 16:46:27 följande:
    viskleken??Det måste ha gått väldigt många generationer innan berättelsen blev nedskriven och den måste ha blivit ändrad på några gånger iallafall innan dess också.
    alltså som sagt jag är inte bokstavstroende, så allt som står i bibeln behöver inte vara total sanning, vissa saker kan vara överdivna och så vidare...
Svar på tråden Adam o eva