Inlägg från: Nussen |Visa alla inlägg
  • Nussen

Adam o eva

jag tror de e så här att adam och eva är en liknelse, vi vill ju veta allt men de e inte meningen, så vi vill veta var människorna kom ifrån, varför vi dör osv och då var de någon för länge sen som kom på historien om adam och eva. jag e själv kristen men jag tror att allt började me big bang, att gud skapade big bang på nåt sätt
    för om de bara skulle finnas 2 människor som skapade alla andra så skulle de inte funka de skulle ju bli insest och som du frågade : vart kom då dom svarta ifrån? de e nog bara en berättelse som ska få oss att förstå.
    hoppas att ni förstår vad jag menar

• Nussen

fia sthlm: de e iochförsig sant men om vi utvecklades från apor så borde ju fler än två bli homosapiens samtidigt eller hur? aja de e ju svårt att veta, men så tror jag iaf

• Nussen

fia sthlm: japp på olika håll tänkte jag, att en homosapiens träffade en annan som inte var släkt typ på någon vandring eller nåt sånt, de e väl den ända logiska förklaringen.. eller? sen kan dom ju ha varit syskon oxå men de verkar lite konstigt.

Lusegris: ja, jag håller me de e jätte spännande de e så kul att höra hur andra tänker, sånna här diskutioner kan hålla på i evigheter, de e de som e så kul.

• Nussen

fia sthlm: jaha ok, de hade jag inte hört talas om.. då e de ju inte så logiskt. då e de nog syskonteorin som e den som stämmer mest.

• Nussen

fia sthlm: de stämmer, och de som e lite skumt e att vi bara använder 12% av vår hjärna, varför bara 12%? visst om vi skulle använda den till 100% skulle vi vara för smarta, så smarta att vi var dumma kanske. men ändå varför har vi 88% över? till ingen nytta? aja de lär vi inte få veta.
    nä nu börjar jag vimsa ska nog gå och lägga mig. ha de så bra och god natt.

Svar på tråden Adam o eva