• pippifilur

När börjar medicinerna verka???

Varför måste det ta sådan förbaskad tid innan jag känner av min nya ökning av antidepressiva medicinen? Tänk om den inte räcker den här gången heller och det dröjer flera månader innan jag känner en förbättring och ångesten lägger sig? Hur mår jag fram tills dess? Jag får smått ångest av bara tanken på det...

Och varför känner jag inte av ångestdämpande Oxascand när jag ordinerats 15 mg - känner verkligen inte av den alls. ??? Fattar inte, det är väl en rätt normal dos som folk brukar kunna känna av som ångestdämpande och rogiviande samt att de blir trötta av det? Inte jag inte.

Depp, depp, depp...

• Svar på tråden När börjar medicinerna verka???
  • Hint

Hej TS!

ja visst är det jobbigt innan medicinen sitter in, och jag hade ökat ångest av min med. i början. Jag käkar citalopram, först 20 sen höjde vi till 30 mg.

Man får nog tyvärr härda ut och invänta resultat, eller prata med din doktor, kanske har du för låg dos?

KRAM PÅ DIG

• Anonym

Hur länge har du medicinerats med den nya medicinen?

• Anonym

Mig tog det ca. 7-8 mån innan jag kände av en förbättering rejält.

• pippifilur

Hej Hint!

Jag fick ökad dos av Efexor. Först från 37,5 mg när jag gick över från Zoloft, sedan till 75 mg och nu 150 mg sedan några dagar.

Min doktor säger att det är dessa veckor som kommer som avgör om Efexor är rätt för mig (Zoloft var det tydligen inte). så jag är lite rädd att den nya inte heller ska funka, då drar tillfrisknandet ännu längre ut på tiden :(

• pippifilur

Anonym: har ätit den nya sedan mitten av dec.

Oj, att vänta så länge känns inget vidare.

Mår du bättre nu då?

Vilken sort äter du?

• Anonym

Eftersom jag lider av OCD så tar det oftast längre tid,upp till ett år har de sagt innan man får full verkan i vissa fall.
    Nu mår jag betydligt bättre än på länge,visst kände jag liite förbättring efter 3 mån. kanske men inte som nu. Äter cipralex.

• pippifilur

Kanske jag förstår ditt svar bättre om du förklarar vad OCD är förkortning för? ;)

• pippifilur

Åh, tack för dina svar.

• pippifilur

Någon mer som har tankar kring detta med medicinerna? Varför verkar inte lugnande ha en just lugnande effekt på mig???

Svar på tråden När börjar medicinerna verka???