• therre

Måla med rustas väggfärg! Bilder!

Jag VET att rusta inte har vidare kvalité på sina grejer, men vi tänkte testa måla över våra tapeter med den färgen. Väljer den för att den är billig och jag är inte säker på att jag vill ha den färgen vidare länge.

Så - Har ni bilder om ni målat på tapet med rustas väggfärg, alt. bild på väggar som är målade med rustas väggfärger.

(Jag tänkte på latte och offwhite)

• Svar på tråden Måla med rustas väggfärg! Bilder!
  • Me 86

vi målade sonens väggar med rustas färg... blev jätte fiint, inge fel på den färgen alls! vi målade med grönt, kanske inte vad du ville se... men det finns nån bild på hans rum i galleriet tror jag.

• Tigertofflan

Jag har bilder i mitt galleri, under MAGE med bilder där man ser väggen, där är Rustas färg.

Tycker inte att det är nåt B-igt över den färgen!! Funkade alldeles utmärkt!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • MELIM

Min syster målade sitt badrum (tillfälligt) med färg från rusta. Skulle vara färg som funkade i badrummet, vad-det-nu-kan-heta ...våtrumsfärg kanske? Men den torkade inte på ett år..hehe..sen kaklade de istället.

Men det var ju våtrumsfärgen det...

• therre

Både era (Tigertofflan och Me 86) bilder ser bra ut! Hurdant underlag hade ni?

• Jano

Jag har lite svårt för doften bara.. vi målade Sonens rum med grönt och det blev helläckert, men nu, ett år senare så stinker det fortfarande:(

• therre
    Jano skrev 2007-01-06 23:03:22 följande:
    Jag har lite svårt för doften bara.. vi målade Sonens rum med grönt och det blev helläckert, men nu, ett år senare så stinker det fortfarande:(
    gör det?! hrm... ja, det är ju inget vidare om det ska vara i ett sovrum... vad luktar det? färg eller annat?
  • Tigertofflan

Vi hade sådan väv under, så det är första färgen som sitter på de väggarna.

Ja färgen luktar inte gott dock försvann den doften snabbt för oss!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Me 86

vi har oxå väv under våran färg... luktar inget nu, kommer inte ihåg hur det luktade när vi målade... så såå hemskt kan det inte ha varit

• INOX

Jag ville ha latte, men den fanns inte så jag köpte nougat istället. Är väldigt missnöjd med nyansen, men jag tycker att den var bra annars. Luktade lite konstigt när man målade, nästan som glass blandat med färg. Men nu luktar den inget alls. Målade i somras. Har även målat Blixtens hundkoja invändigt med den, direkt på spånskiva. Blev bra det med. Har ingen bild för tillfället, men den täckte jättebra, och resultatet blev jämnt.

• therre
    INOX skrev 2007-01-07 10:44:55 följande:
    Jag ville ha latte, men den fanns inte så jag köpte nougat istället. Är väldigt missnöjd med nyansen, men jag tycker att den var bra annars. Luktade lite konstigt när man målade, nästan som glass blandat med färg. Men nu luktar den inget alls. Målade i somras. Har även målat Blixtens hundkoja invändigt med den, direkt på spånskiva. Blev bra det med. Har ingen bild för tillfället, men den täckte jättebra, och resultatet blev jämnt.
    målade du på tapet eller?
Svar på tråden Måla med rustas väggfärg! Bilder!