Inlägg från: Laire |Visa alla inlägg
  • Laire

Kassapersonal

Nä det är inte lätt, lägger man varorna åt sidan så gör man fel, rullar man bndet så varorna krossas gör man fel, rullar man inte bandet så varorna krossas gör man fel.

Jag hade en kund vars chipspåsar höll på att bli klämda eftersom jag missade att he dem åt sidan, då stängde jag avbandet så de skulle kunna ta chipsen innan mjölk och annat tungt kom. De blev flyförbannade och suckade när jag sa att chipsen skulle bli krossade om jag fortsatte köra.

Sedan har jag lagt helt knäppa varor åt sidan, som inte alls riskerar att bli krossade, av ren reflex. Men om ni kunder vill att jag slutar med att slå in era varor och går runt hela bandet för att lägga tillbaka varan på bandet istället för att fortsätta med era andra varor så kanske man ska göra det!

Och ang. skålen och växeln, har du handen en bit ovanför skålen? Förde kan av ergonomiska skäl ha fått order om att inte sträcka sig så långt upp utan bara till skålen. Även om det inte är så "farligt" tycker man själv, men efter flera timmar, dagar och veckor i kassan så blir sådana saker väldigt skadliga för kroppen. Första gången jag jobbadei kassan och var totalt otränad kändes det som om ryggen skulle gå av bara det kom en vara som vägde mer än ett kilo.

Telefonerna och pratandet därhåller jag dock med om att det är irriterande. Likaså de som inte hälsar och är trevliga när man själv är trevlig och hälsar.

The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • Laire
    AW76 skrev 2007-01-07 15:34:39 följande:
    En gång när jag handlade på Lidl så märkte jag efteråt att en gurka var dålig.Påpekade detta till kassörskan, och tänkte att det är bara att gå o hämta en ny. Nej, då var hon tvungen att göra återköp eftersom det var kilopris och inte styckpris.Herregud, vad kunde det ha diffat på, 50 öre? Tyckte det var lite onödigt bara. Kan man liksom inte bara ha attityden "det är lugnt, ta en ny".(Jag har varit kassörska, och jag var definitivt generös i såna lägen)
    Jag vet inte om Lidl har ett elektroniskt beställningssystem? Alltså att datorn mäter av hur mycket som finns i lager och varje gång man drar en mjölk räknas lagret ner.

Har de det är det ganska vettigt, eftersom det annars blir fel i beställningen (och många gurkor små...).

Annars ärdet knepigt, jag jobbade på Coop som på gott och ont inte har ett sådant system, så då kunde varor lättare ta slut om någon missade att beställa det, men det var lättare för mig som kassör då jag kunde "bjuda" på några gram gurka.
    The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
Svar på tråden Kassapersonal