• Elfva

Domningar och stickningar i händerna...

Började känna domningar och stickningar i händerna i helgen. Vad kan det vara? Det känns som om händerna är svullna och det känns konstigt när man knyter händerna...

Sen undrar jag också om det är någon som tycker att fötterna "somnar" lättare än tidigare? Eller är det bara jag? Beror det på att jag sitter mycket skräddarsits på golvet och sånt... (förskollärare)?

Klappa magen!

• Svar på tråden Domningar och stickningar i händerna...
  • vadskajaghetadå

det är precis som mig det..händarna känns svullna & de går knappt att knyta, fast värst på morgonen

• Gafsan

Kan det vara karpaltunnelsyndrom kanske?
    Hör med din barnmorska. Jag har inte haft det själv, men har en kompis som blev sjukskriven p g a det.

• Eja74

Det verkar som om du har fått carpaltunnelsyndrom. Jag har det och vart sjukskriven för det i några veckor innan ja fick havandeskapspenning.
    Skall till en sjukgymnast imorgon för att få lite övningar. De trodde ja kunde få nytta av dem.

Jag anväder ett par handledstöd på nätterna och dagarna för att kunna ha handen så rak som möjligt och få ork att kunna laga mat eller dyligt.

Till din andra fråga...Ja mina fötter somnar med... Men det är för att ja har så mycket vatten i kroppen enligt min bm.

Så kolla detta med din bm.

Lycka till med din graviditet..// Eja

• Elfva

Tack för tipsen, ska kolla med min bm om det kan vara sånt där carpaltunnel syndrom på gång... Det märks mest på morgonen och förmiddagen att det sticker och domnar i händerna, sen går det bättre under dagen... Nå väl ska kolla med bm och se vad hon säger. :)

Klappa magen tjejer!

• ahlcec

Jag hade det, och min bm's smarta knep var: Använd händerna ibland. Jag bara: Jasså, ska jag inte ta av dem och lägga dem i nattduksbordet på morgonen?

Svar på tråden Domningar och stickningar i händerna...