• Modeshi

Hur lang tid efter MF?

Jag hade ett tidigt missfall (v.6) i slutet av juli och nui ar vi inne pa 6:e forsoket efter det. Ni andra som fatt mf, hur lang tid tog det for er att bli gravid igen?

Tacksam for svar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 12:04:13:
    Ocksa lite nyfiken pa hur lang tid det tog for att bli gravida till att borja med, for oss tog det ca 14 manader...

• Svar på tråden Hur lang tid efter MF?
  • nysignatur

Efter första missfallet hann jag ha en mens och blev sedan gravid, slutade tyvärr i ännu ett MF. Efter det hann jag ha mens tre gånger och nu är jag gravid i vecka nitton.

• Modeshi

Tack for svar.. Hur lange hade ni forsokt innan du blev gravid forsta gangen da?

• nysignatur

Jag har haft väldigt lätt för att bli gravid. Slutade med p-piller i december -05. Blev gravid i februari -06. Har du försökt länge?

• Jesse

Efter första MA tog det 13 månader, blev MA igen och nu har det gått 16 månader.. fortfarande inte gravid..

Hoppsas du har bättre tur

• Modeshi

Jesse, laste din presentation.. Hoppas att ivf funkar! Trist med MA... Ja fy vad jobbigt allt ar med det har ibland.

• jamis

Första gången tog det 14 månader. Nu är vi på 5:e försöket och inte gravid än.

• Jesse

Bambam - Tack Hoppas att ni också blir gravida snart!

• Fantaci

Är inne på 7:e försök efter mf. Fortfarande inte gravid.Det finns en tråd som heter "vi som är inne på 7:e försöket" häng på där!

• Mumsi

14 månader efter mitt MA blev jag gravid igen. Vi försökte inte aktivt hela den tiden utan det tog sig på 7:e försöket ca.

• Modeshi

Tack alla som har svarat.. Skulle dock garna vilja veta hur lang tid det tog for er forsta gangen ocksa (alltsa att bli gravid med den graviditeten som slutade i mf). For oss tog det ca 14 manader.. det ar val darfor man blir extra nervos... Ska det ta sa lang tid igen? *gulp*

• MaBinta

För oss tog det nio månader att bli gravid efter mitt MA. Nu oroarjag mig hela tiden för att det ska bli ett till.

*~*It's Been Hard, But I Have To Believe..*~*
  • MaBinta

Det tog två år för oss att bli gravida den första gången.

*~*It's Been Hard, But I Have To Believe..*~*
  • Fina82

Det gick super fort för oss, fick mf i vecka 8, men redan efter 3 veckor var jag gravid igen och nu är jag i vecka 31

• rebekka06

Vi föröskte i 2 år efter MF utan att lyckas. Gjorde då en utredning som visade en tätt äggledare samt att min mans spermier var slöa. Vi gjorde 3 ivf/icsi utan att lyckas trots bra förutsättnigar med toppen ägg. Gjorde sedan en paus på 6 mnd för att starta upp försöke nr 4 i Juli 2006. Hållt på med den nedregulerande sprayen i nästan 3 veckor utan att jag fick någon sprayblödning som ska komma inom 14 dagar vanligtvis(kan dröja längre ibland). Men jag kännde på mig och misstänkte att jag var gravid på något sätt,men trodde inte på det ändå. Tog gravtest som visade pos.,tog två till som visade pos. men vågade inte tro på det hela. Beställde tid på mvc för att kolla där med test som också visade pos. Ringde ivf enheten och frågade om att få komma in på ett tidigt VUL i vecka 6 och då fick vi se ett underbart hjärta som slog för fullt. Ge inte upp folk....ibland sker det under när man minnst anar. Är idag i vecka 28+3....

Kram och lycka till!

Svar på tråden Hur lang tid efter MF?