Inlägg från: AmandaPitkänen |Visa alla inlägg
  • AmandaPitkänen

Västerås Unga Mammor...

Är det någon som ska till öppnis på skallberget på tisdag då de öppnar?

• AmandaPitkänen

hej! Det var ett tag sen jag var in här och kikade Ser att ni har ändrat det förra datumet som var den 26:e jan till 2 jan. Jag kommer gärna då om man fortfarande får haka på?? Vad "blir" det då? Middag och lite vin eller? Vad ska man ta med sig? Vet inte riktigt hur ni brukar göra..

2 februari kl 18.00
    Jessica (festis kaktus) "potatisgratäng"
    älvan (älvanpurjo) beror på om jag måste jobba eller om maken är hemma.
    Lena86 om inget konstig hämnder:)*tar med mej läsk *
    Johanna [Tar men sig Amelia kanske]Beror på fredriks jobb
    Bumblan
    sööt *tror jag kan beror på fredrik*
    amanda *vet ej vad jag ska ta med mig ännu *

• AmandaPitkänen

jag kan ta med sallad och kanske bröd? men hur gör ni med "drickat"? om alla dricker vin kanske det är dyrt för bara en att ta med vin. jag kan ju oxå ta med mig lite vin om det är så..?

• AmandaPitkänen

och självklart vill jag komma på fika vikkan Fast jag kan ju bara på dagtid, så det beror ju på när ni ska ha fikat. Sigge går ju på dagis mellan 9-14 och det är lättast för mig då.

• AmandaPitkänen

2 februari kl 18.00
    Jessica (festis kaktus) "potatisgratäng"
    älvan (älvanpurjo) beror på om jag måste jobba eller om maken är hemma.
    Lena86 om inget konstig hämnder:)*tar med mej läsk *
    Johanna [Tar men sig Amelia kanske]Beror på fredriks jobb
    Bumblan
    sööt *tror jag kan beror på fredrik*
    amanda *sallad och bröd?*

• AmandaPitkänen

hejsan allihopa!

Blä!! sitter här hemma med en sjuk sigge igen Så tråkigt. Han har 39,5 i feber, ögoninflammation och troligtvis öroninflammation igen så vi har en läkartid idag vid 14:30. Får han nog penecillin igen. Jaja, livet med småbarn eju så.

Ja det ska bli kul att träffa er på fredag! En del av er har jag väl träffat på öppna på skallberget antar jag, men jag har så svårt att koppla vem som är vem såhär *trög*

Jessica: jag vet inte vart du bor, men jag tänkte fråga Vikkan om vi kan sällskapa hem till dig för hon vet väl vart du bor? Det blir nog lättast så

Är alla barnfria eller har ni barnen med er? Ska alla dricka vin eller? Vilket fall som helst, ska det bli skoj!!

• AmandaPitkänen

Förresten. Vet ju inte alls vad ni har sagt, men ska ni/nån ut sen på fredagkvällen?

• AmandaPitkänen

johanna85: javisst kan vi ta sällskap alla tre!

älvan: jag hänger inte riktigt med... varför var ni med i tidningen?

har nu varit hos läkaren med Sigge å han hade öron OCH ögoninflammation och dessutom övre och nedre luftvägsinfektion men han fick penecillin nu iaf, tur det! tog precis tempen på honom och han hade 40,5 grader stackaren.

• AmandaPitkänen

johanna85: Jag vet inte om det är några som ska ut efteråt, jag frågade oxå det tidigare. Om det är nån som vill så går jag gärna ut Alltid kul att komma ut lite å dansa å se lite folk. Men som sagt, om nån vill såklart!

Vilka är det som kommer dricka vin och vilka kör på alkoholfritt? Det kanske kan vara bra att veta så man köper med sig så det räcker eller slipper köpa med sig onödigt mycket. Vikkan skulle ju köpa vin, men även jag har köpt lite vin jag kan ta med, men det beror ju på hur många som ska dricka vin.

Jag dricker vin *räcker upp en hand*

• AmandaPitkänen

om det är vitt vin som gäller så finns det ett tetra vin som är gott, det heter Prego. Det kostar bara 50 kr för en tetra ( det är 1 liter, så det är ingen sån stor box). Nu vet ju jag inte hur mycket alla dricker och det är väl kanske beroende på om man ska ut eller ej, men om man sitter en helkväll å pimplar lite vin både till maten och efteråt så dricker "man" (eller kanske ska skriva jag ) iaf en tetra Det känns ju kanske mycket med en tetra men det är ju faktist inte mer än kanske 4-5 glas och om man tänker på en hel kväll är det inte mycket.

Så Vikkan du kan ju kanske köpa det vinet, det e ju billigt å bra. För en flaska är ju inte ens 1 liter men kostar oftast mer än 50 kr. Det är ju bara att fråga efter PREGO om du inte hittar det själv på systemet. (alltså det är bara ett vintips, du får ju självklart köpa det vin du vill )

Jag har redan köpt 2 tetror jag tänkte jag kunde ta med och så ska jag köpa bröd och sallad också. Jag skulle kunna köpa en tetra till om det är så men tillfälle finns inte för mig att gå till systemet innan fredag.

Om vi frågar såhär: Är det nån som vill gå ut på fredag? Jag kan tänka mig att gå ut, om nån annan vill såklart. Är det nån som vill?

Svar på tråden Västerås Unga Mammor...