• eisa

    Hur länge kan en hund hålla sig?

    Ja, efter hur många timmar måste en hund ut? Min tax säger aldrig till. Hon håller sig tills vi behagar gå ut liksom.

  • Svar på tråden Hur länge kan en hund hålla sig?
  • Majsan70

    Det är helt beroende på hunden o vad den är van vid, skulle jag vilja säga. Precis som med människor funkar det olika.

    Vår hund kan lätt hålla sig 12 timmar över natten. Hon är morgontrött o väntar helst med att gå ut. Däremot försöker vi att hålla 8 timmar. Vissa hundar behövet gå ut betydligt oftare.

  • Carisma95

    Vår hund klarar också ca 12 timmar på natten utan bekymmer (ligger hellre och sover till 10-tiden). Men på dagarna är hon ju ute oftare, ca var 6-8 timme.


    Be true to yourself and you will never fall...
  • hannis

    Min äldsta hund har hållt sig i 22 timmar en gång. Vi åkte båt från England och hon vägrade att kissa på däck. Hon satte sig direkt på asfalten så fort vi kom i land dock.

  • JeaJea

    Vår hund vägrar ibland gå ut om det regnar. Han kan hålla sig länge då, till slut får man dra ut honom.

  • DalaPetra

    Hålla sig kan de ganska länge egentligen men det är inte hälsosamt för dem.
    På natten sover de ju vilket är en stor skillnad från kisseri i vaket tillstånd.

    Vi är ute ca var 5-6 timme. Tänk hur ni själva skulle må om ni inte fick kissa på tex 8 timmar, blåsan skulle inte må bra.

  • sakoline

    hannis: Hur skulle hon kissa på däck? Skulle ni ta upp det då?

  • Andrundrun

    Vår hund är ute 10 ggr/dag. Han följer med varje gång vi är ute och gör ngt. Men han går ju lös på tomten så det blir ju lite skillnad då.
    Längst? Över natten 22-10 kanske.

  • ida06

    Min klarar sig minst 12 timmar men det är säkert väldigt olika från hund till hund.

  • Aihnoa

    Min hund säger inte till och hon håller sig inte länge inne, men hon "går på tidningspapper" när det krisar.

  • Svess

    Skaffa man hund bör man ta reda på om det är en aktiv hund mm. Det är ju inte bara för att kissa som hunden behöver gå ut, den behöver aktiveras också och få motion. Tycker det är sorgligt att bara behöva fråga om detta. Tänk på hur du skulle vilja ha det, hundar är ej mycket annorlunda. ; )

  • MrsQ

    Vi försöker att gå ut var 4 timme(give and take some). Ibland när vi ej är hemma på dagtid så får han klara sig upp till 6 timmar men det är extremfall.
    Jag tro hundarna vänjer sig vid de tider man ger dom.
    Över natten kan han klara sig 12-14 timmar, han är ganska morgontrött men går vi upp så gör han det också.

  • Lizard19

    Isa klarar sig länge.

    Jag jobbar att nu så jag går ut med henne när jag kommer hem vid 7-8 nån gång. Lägger  mig och sover och går ut med henne vid 4 tiden sen...

    Inga problem alls att hålla sig. Håller sig även hela natten...

    MEN hur vi går ut med henne är olika. Vissa dagar går vi ut länge och oftare och andra dagar korta och färre gånger....

  • LinaFalk

    Hur länge kan du hålla dig? Det handlar inte om hur länge man KAN hålla sig utan hur länge som är rimligt för en hund att vara ensam.

  • emmbla80

    Våra hundar kan hålla sig hur länge som helst... nästan iaf. :)
    Dem är riktiga sömntutor och vill helst inte stiga upp förrän efter 12:00.
    Rastar dem innan vi gå och sover runt 00:00-01:00 sen kan dem hålla sig tills 13:00-14:00 dagen därpå.

    Annars på dagarna går vi ut med dem ungefär var 5-6 timme.

  • HuntedByAFreak

    Man ska ta ut hunden ofta, var 4:e till 5:e timme tycker jag. Och det sista man göra innan man går o lägger sig är att ta sista kisserundan och det första man gör morgonen därpå är att ta ut hunden på morgonkissen. Tänk er själva om ni skulle behöva hålla er från ca 10 på kvällen till 12-13 på dagen..

  • AlwaysOnMyMind

    Jag går ut med min hund var 4-5 timme och på natten kan han hålla sig upp till 10 timmar ungefär men jag går ut med honom så fort jag vaknar till. Går alltid och lägger oss igen efter första morgonrundan.

  • cabotine

    6 timmar max på dagarna sen när man sover så beror det ju på när man lägger sig innan jag hoppar i säng går jag ut och det första jag gör när jag vaknar så går jag ut.alltså ca 6-8 men det e som MAX timmar


    vi som verkligen vill..I love u timmy yr angel
Svar på tråden Hur länge kan en hund hålla sig?