• Splach

hur får man reda på någon hotmail "e-post" adress?

Hejsan, har ett litet problem ska skicka iväg ett e-mail till min svärmor, men hon får inte veta det, så jag kan inte direkt fråga hon om hennes adress..

någon som vet hur man kan få reda på den, på annat håll? om det går att söka någonstans här på internet?

Hon jobbar på ABB så hon har en ABB adress, kanske man kan söka inne på deras hemsida?

enormt tacksam för hjälp, tips råd och ideer..
    Vet ju ingen jag kan fråga, som har den, förutom hon, och hon får inget veta!

• Svar på tråden hur får man reda på någon hotmail "e-post" adress?
  • Carisma95

undrar också, ang. t.ex. hotmail-adresser ?

Be true to yourself and you will never fall...
  • phil

Jag fattar inte, vad är så hemligt med ett mail? Du kan ju be om den utan att säga att du ska skicka något, som bra-att-ha i framtiden eller nåt...?

För hon lär ju ändå märka att du skickar henne ett mail förr eller senare?

• Maloou

hej: svar till Splach:

Pröva att gå in på eniro och säk på hennes för -och efternamn, och sen hennes ort elr vad dt nu står. Göm inte att klicka på privat personer i början. :P lycka till.

P.S:Det är INTE säkert att hennes hotmail står med där.D.S

• Carisma95
    Maloou skrev 2007-01-07 17:59:12 följande:
    hej: svar till Splach:Pröva att gå in på eniro och säk på hennes för -och efternamn, och sen hennes ort elr vad dt nu står. Göm inte att klicka på privat personer i början. :P lycka till.P.S:Det är INTE säkert att hennes hotmail står med där.D.S
    Det är väl sällan det står mailadresser där över huvudtaget. Bara tfnnr väl ?
  • ejda

Sök på google. Om inte hennes namn är jättevanligt så kanske det går.. Testa även att söka "namn" +abb eller dylikt?

• Carisma95

Ejda:
    +abb  ??

• Carisma95

Jaså, arb.givaren ABB. Nu är jag med.

• Splach

jag har sökt på eniro, på Hitta och google, på hitta fick jag i alla fall reda på vilket position hon har på ABB, så kanske det blir lättare o hitta hennes hotmail adress då?

• ejda

hmm.. kanske.. kan du inte gå in på abb:s hemsida eller nåt? Vissa företag har ju deras anställda uppskrivna som kontakt..

• Splach
    sophiie skrev 2007-01-07 23:06:59 följande:
    När det är företag brukar det ofta vara så hör. förnamn.efternam@se.abb.com (inne på deras hemsida slutar emailadressen på se.abb.com)
    ja jag tror det är så, men inte helt 100, pinsamt om man skickar till fel ju

Har kollat runt, hittar inte hennes adress, men får väll chansa?.. pinsamt värre men va sjuton...
  • Sanna här

Men du kan väl ringa hennes jobb och fråga i växeln efter mailadressen?

• sophiie

Som Sanniz sa, ring till växeln de har garanterat hennes email adress.... Och du kan ju vara anonym ...

Lycka Till!!!

Svar på tråden hur får man reda på någon hotmail "e-post" adress?