Disktrasan luktar apa
Har ngn tips om hur man får disktrasan att inte stinka efter ett par dar??
Har ngn tips om hur man får disktrasan att inte stinka efter ett par dar??
kör den i disk-eller tvättmaskin
Släng den i diskmaskinen? Koka den?
skölja ur och skölja ur och skölja ur, men ändå tycker jag att den luktar blä. Tvätta ofta och byt trasa...
Gokväll...
Byta ofta helt enkelt. Inte torka mjölk o sånt klet med trasan.
Jag tvättar mina disktrasor. In i 90 grader.
Och nej det är inte för att jag är snål utan för att jag tycker det är onödigt att slänga dem. Det är även bra för maskinen att gå varmt nån gång så skiten släpper.
Den stinker för att den kryllar av miljoners levande bakterier. Så döda dem genom att koka och gör miljön otrevlig för dem däremellan genom att se till att den kan torka hela tiden. Fast helst - byt!!!
Vill inte vara sån men jag har för mig att jag har läst nånstans att man inte ska köra trasan i diskmaskinen för den blir inte sköljd på samma sätt som den blir i tvättmaskinen och så blir det inte så varmt.
Det är inget jag kan svära på, "har bara för mig"
Att låta den torka mellan användningstillfällena är a och o. Det är självklart viktigt att skölja ur den ordentligt, och jag tycker det underlättar att ha en disktrasa av den tunnare typen (Chiffonette) istället för de tjockare av Wettex-typ (som torkar såå långsamt).
vrid ur den riktigt då du är klar me den i kallvatten och häng den på diskkran??
Vad brukar du göra??
Skölj den med KALLT vatten efter varje gång du använt den så växer inte bakterierna och sen så gör du som jag; tvättar den/dom i tvättmaskinen så finns det alltid rena trasor utan att det kostar en förmögenhet.
KÖP NYA!!
Vad är det som är så svårt med det TS!!