• giftermig2007

Vågar man åka skidor i v.15-16

Vi pratar om att lägga in en skidsemester i alperna innan jag blir för tjock..

Jag åker rätt extremt och fort i backen, kanske måste ta det liiite lugnare.. om det går!?

Kan det vara någon fara för magen?

• Svar på tråden Vågar man åka skidor i v.15-16
  • Soffen

Det tror jag inte. Det beror förstås på hur putande den har blivit. Man bör ju åka med sunt förnuft. Jag var i Chamonix för ett år sedan och då var jag i vecka 14/15. Det gick alldles utmärkt. Jag höll mig till de pistade områdena och tog det lugnt. Däremot så hade jag redan då gått upp 8 kilo så det var TUNGT att åka. En solsemster hade passat mig bättre ur den synpunkten, men vi hade himla trevligt i Alperna oxå. Det känns kul nu eftersom det dröjer innan vi kommer ut på en resa igen. Vår dotter har nu hunnit bli 5 månader.

Ett roligt minne är när jag kände små sparkar för första gången i sittliften på väg upp i backen

• Västkusttjejen

Jag ska åka upp till Trysil på skidresa då jag är i 24e veckan =) om inte magen putar över mina skidbyxor och inga foglossningar har synts till så ska jag stå i backen =) Men jag kommer att hålla mig i de lite lugnare backarna för säkerhets skull :)

• giftermig2007

Häftigt!! Jag är i v.7 nu och har gått ner 2 kg så vikten är nog ok då. Sen är jag konstant kissenödig och det kanske kommer bli jobbigt!?

Jag är lite rädd att min sambo kommer tycka att det är trist att jag inte orkar/vågar köra på lika mkt som han. Han kanske får en astrist skidsemester pga mig??

• LillaMy1972

Jag planerar att åka till alperna i vecka 27. Jag inser att det inte blir den värsta off-pist åkningen och att jag snällt får åka i backen när de andra åker med guide, men jag räknar absolut med att åka en hel del. Och så sitta och sola på någon härlig uteservering så klart

• fiffi84

någon som pratat med bm om att åka skidorn när man är gravid?

• DubaiC

Jag kommer vara i vecka 23/24 när jag drar till Frankrike och åker skidor, jag är en duktig alpin åkare, men man måste ju använda sitt sunda förnuft och åka mer säkert och INTE fort. Sen gäller det att fundera på vilka blåbär det kan vara förövrigt i backen, DU kan bli påkörd.

Men farligt är det INTE!

Jag ska resa fram till vecka 34, det har jag inplanerat och jag har bestämmt mig för att inget är farligt, däremot ska man lyssna på sin kropp och se vad man orkar och inte göra något som kan utsätta mig eller barnet för en risk, den bedömningen är olika hos person till person.

• Bauni

jag blir också sugen, vet dock ej om jag vågar. Först måste jag iallafall bli av med illamåendet :)
    är nu i vecka 10

• jelo1976

Jag känner en som var och åkte skidor när hon var höggravid, tror att det var v. 35.
    Hon tog det dock försiktigt, men det gick.

• Västkusttjejen

Jag frågade våran BM ang skidåkning och hennes svar var att om man är van skidåkare så är det inga problem alls :) Då är ju risken att man faller och har sig mindre ;) Men man kan ta det lite lugnare, tex avstå de svarta backarna och offpisten ;) annars sa hon åt mig att leva på precis som vanligt och göra det mesta jag känner för men lyssna på min kropp om den skulle bli trött eller få ont :) Ska själv till Trysil då jag är i v24 =) Och då skall åkas!! *skrattar*

Svar på tråden Vågar man åka skidor i v.15-16