Kalasinbjudningar - när och hur?
Hejsan! Vänder mig till FL:s expertpanel med mina små funderingar. Vi ska ha kalas för första gången för vår 5-åring och han vill bjuda alla kompisarna på dagis. Vad jag undrar är, hur lång tid innan kalaset är det lämpligt att lägga ut inbjudningarna? (Man måste ju ha tid att planera in kalaset när man är inbjuden men vill ju inte att det ska gå så lång tid att de hinner glömma bort det heller.) Ska man be de inbjudna svara om de kommer eller ej, eller räkna med att barnen dyker upp om man inte hör något annat? Ska man fråga efter ev. allergier eller kan jag räkna med att alla äter korv & bröd samt tårta? Såg i en annan tråd att lagom kalasläng är ca 2,5 timmar men tycker ni lördagar eller söndagar passar bäst för kalas (ur föräldrarsynpunkt allså, vilken dag på helgen är man mest uppbokad s.a.s.). Och slutligen, brukar man skicka med en liten påse godis hem med barnen (så gjorde man när jag var liten)?Säkert jättefåniga frågor men eftersom vi är helt nybörjare på detta så och sonen ser fram emot sitt kalas så mycket så vill jag att det ska bli bra.