• grynis

Bleka håret...farligt?

Jag ser hemsk ut i håret, hälften är blont och resten utväxt...ush!!! Sist jag gjorde slingor i håret var strax före midsommar. Har inte vågat efter det pga hur det kan påverka bebisen. Tror ni det är ngn fara nu i 8:e månaden att gå till frissan och göra slingor i folie i utväxten? När man gör slingor brukar det ju inte bli direkt mot huden....hur har/skulle ni andra ha gjort?
    Tänkte att det kan ju vara svårt strax efter man har fått och besöka frissan...
    Underlig fråga kanske...

• Svar på tråden Bleka håret...farligt?
  • Den där Linn

Nej, det är inte farligt...

• Gose

Jag gjorde det nu för en månad sen, gick jättebra

• Trocadero

Ett hårstrå är dött och slingar du så kommer du inte i kontakt med din hårbotten och då är det definitivt inte farligt

• grynis

Tack för svaren
    Jo, kan vara kul att känna sig lite fräsch i håret nu

• nilliz

Nej det är inte farligt..jag har också slingat håret och jag har till och med blekt hela håret en gång efter att jag blev gravid. Det enda som kan bli är att det kan bli fläckar men går du till en frisör så är det nog ingen fara.

Lycka till.

Kram Banan

• Niwa78

har hört att det inte är ngn fara för barnet men att håret kan få en helt annan färg/ton pga hormonerna i kropppen.Min mamma färgade håret när hon var gravid och gick i från frissan med en allt annat än snygg ton/färg på håret.

• Linafina84

Min frisör sa att slingor var okej, men att helblekning inte var att rekommendera.
    Jag brukar helbleka håret vanligtvis med tonade håret brunt i början av graviditeten så att jag skulle slippa utväxten.
    Men jag vill gärna bleka tillbaka så snart som möjligt. Vet nån hur det är när man ammar? Bör man undvika att helbleka håret då?

• Gakka

Jag jobbar som frisör, och det är ingen fara att färga/slinga/tona håret under varklen graviditet eller amning. Det man ska tänka på är att färgen kan ta lite annorlunda än vad den brukar, samt att en helblekning påfrestar ju en hel del i hårbotten, och vissa är känsligare i huden under graviditet, och kan därför få en allergisk reaktion.

Skulle det vara farligt för fostret skulle ju inga frisörer kunna jobba under grav, då vi kommer i kontakt med det dagligen.

Svar på tråden Bleka håret...farligt?