Inlägg från: Silverklar |Visa alla inlägg
  • Silverklar

BIM v. 7

Hej!

Lägger till mig här.
    Roligt att se några bekanta nick här, även om jag (liksom andra tidigare har skrivit), hellre hade träffat er åter i en annan slags tråd

Har hittills inte tempat eller äl-testat. Och tänkte även denna gång prova utan, men istället öka "mys"frekvensen och se om vi lyckas pricka rätt! Annars får nog jag också börja testa och/eller tempa mig.

Men det kommer ju inte att behövas för det här är veckan som vi skall plussa (allihopa)!

Önskar oss lycka till!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) Junior J (3:e), Johanna 80 (11:e) (5)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e) (5)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, precious_alva (6)

15/2: maria och pojken (5:e), Siili (6:e),Milli01 (14:e) (3)

16/2: bustösen (16:e), Misan1 (2:a efter X), Silverklar (4:e) (3)

17/2: Beautyflie, Nelda (2)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a)(2)

Kvar på bim-listan: 26

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 26

Statistik: 0,2 * 26 = 5,2(20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Silverklar

Tinkerbelle: Hoppas att sambon hinner hem i tid!
    Och håller tummarna för er och alla andra med äl i dagarna, att det skall ta sig!

Själv har jag äl 2/2 tror jag, så en bit dit. Men vi skall nog börja mysverkstaden redan idag och sedan försöka hålla igång veckan ut... få se hur det lyckas...

Misan1: Du och jag verkar följa varandra precis, i alla fall denna omgång. Jag har beräknad äl 2/2 och BIM 16/2.

• Silverklar

Tinkerbelle: här kommer ett annat långt inlägg Och är även lik dig genom att jag varit skenis varannan månad och inte haft symtom varannan månad. Och varit lika (icke) gravid alla gånger...

Lite avis på Precious alva som fått till det så många gånger runt äl. Borde kunna vänta extra förvantsfullt på bim. Man tycker ju att sådant idogt arbete borde ge resultat!
    Själv hade vi tänkt peppra hela älveckan (också), men har bara lyckats få till den en gång på tisdag hittills. Men borde ha någon/några dagar till på oss. Tror att jag har äl på fredag.

Om det inte tar sig den här gången kommer jag definitivt att börja testa med ältester...

Tänker inte testa förrän bim +2.
    Förrförra gången testade jag på bimdagen för jag hade massor av symtom, visade sig att jag bara varit skenis eftersom mensen kom senare samma dag, precis på rätt dag.
    Förra gången hade jag nästan inga symtom men ingen mens på bimdagen. Hoppades så klart men testade negativt på bim+1 och fick mens senare samma dag. Så fick förlänga nästkommande cykel med en dag istället.
    Så den här gången tänker jag inte testa förrän bim +2, OM jag inte får OTROLIGT starka och tydliga symtom, i vilket fall jag kanske testar mig på bimdagen.

Håller tummarna för att vi alla plussar, eller att vi i alla fall får ett plussantal som vida överskrider statistikens!!!

• Silverklar

Förresten, har ni haft ilningar två ggr i rad på samma sida? Undrar om det betyder att det inte lossnade något ägg förra äl? Hade ilvärk först runt äl och sedan under ca en vecka innan bim.
    Har fått för mig att äggen lossnar/mognar växelvis, ena gången vänster, nästa höger osv. om det fungerar felfritt (om ni förstår vad jag menar). Men det kanske är fel?

• Silverklar

Tinkerbelle: tack för svar om ägglossningen. Skönt att veta att man inte behöver oroa sig för det i alla fall. Finns ju så mycket annat att oroa och nojja sig över.

• Silverklar

GRATTIS fluffmoln!!! Första plusset i listan! Måste vara roligt att plussa så tidigt också, så att man inte hinner nojja så mycket...

Tröstkramar till Misan1 och Stil07!!!

• Silverklar

Full_av_förhoppning: Välkommen till tråden!
    Har lagt in dig på listan den 17:e.
    Parentessiffran direkt efter vissa namn står för antal försök. Sista parentessiffran står för antal personer på den dagen.

ps. Om du vill lägga in antal försök är det bara att kopiera listan, och ändra frågetecknet vid ditt namn till antalssiffra.

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2:Rottis77, Johanna 80 (11:e), Tussilutt(1:a), mamma på vift(14:e), Vice99(25:e), Nettan 80 (7:e), Maglan (1:a), Princess85(8)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e)
    Lärarn (1:a e. MA), Sofis(1), nelly 2007 (8)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), englabella, Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell (1.a efter Mf) (10)

15/2: Milli01 (14:e), Licia (7:e),precious_alva (4:e lr.5:e)(3)

16/2: bustösen (16:e), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)Jannabus (1:a) (5)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3:e), Ise74, MinnY,
    skydiver (2:a), Junior J (3:e), Full av förhoppning(?)(8)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)

Kvar på bim-listan: 46

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 49

Statistik: 0,2 * 49 = 9,8 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln (1)

♥ ♥ Lycka till nästa gång: Misan1, Stil07 (2)

• Silverklar

vice99: Ops. hann redan göra det åt henne...

• Silverklar

Tack för tipset yrrepyrr!

Själv stod jag häromdagen med en pocket med berättelser från nyblivna svenska mammor. Verkade intressant! Men jag ställde tillbaka den. Vill inte köpa den förrän jag (förhoppningsvis snart) plussat.
    Vill inte riskera att den ska stå i bokhyllan och hånflina åt en ifall det dröjer (länge).

Hmm, har en växande allt längre inköpslista på allt trevligt som jag inte tillåter mig att köpa än, men som jag står och fingrar på i olika affärer och bara VILL HA. Allt är såklart grav- och bebisrelaterat...

Svar på tråden BIM v. 7