Inlägg från: Suzisuze |Visa alla inlägg
  • Suzisuze

BIM v. 7

Man kan inte få några gravudutetssymtom före ägget har fäst livmodern , innan dess är det nästintill omöjligt då mor å embryot inte delar samma blodsystem.... ägget har ju inte fäst förren några dagar efter befrukting. Kissnödighet brukar uppträda i vecka 6, samt spända bröst ca vecka 4... men inte 5 dagar efter befruktning skett. Så tidigt kan man inte läsa av sin kropp, tyvärr

• Suzisuze

Det där jag skrev tidigare om symton, jag menade då inte på att det är omöjligt att känna av en graviditet tidigt. MEN, av egen efrarenhet med 3 graviditeter bakom mig, en förlossning samt 567 skengraviditeter (man tror man e gravid å förnekar allt annat fram tills mensen kommer....) , så har jag tydligt kännt likheter å skillnader mellan de "olika" molvärkarna.
    T.ex var jag knappast hungrig i "början" av graviditeten , men i vecka 5 kom det ett märkligt sug efter mat-godis. Samma med vissa maträtter (testa tex inlagd sill, e man gravid kan den smaka mkt annorlunda, lite sträv, metallisk smak). Däremot när jag ska ha mens, ja då e det matfrosseri av högsta klass....
    Sen är det såklart de ömma brösten som avslöjar, ofta redan i v 4, typ när mensen bör ha anlänt.
    Jag tror att om man hoppas, önskar å spänner sig e det risk att mensen blir sen, utan att mna e gravid, å då har man redna sponsrat världens rikaste gravtestföretag Clearblue med hundratals kronor. Lovar, den dagen ni verkligen e gravida- det märker ni, sällan en dag försen utan just då man e det...på riktigt. Good luck!

• Suzisuze

öhh... du e kanske gravid, maglan, med tanke på ditt arga humör Hmmm.. jag syftade allmänt på "Ni", inte på någon eller på en grupp där ingen är gravid-... skulle vara kul å läsa sig till om du verkligen e det sen i verkligheten. Hmm.. vågra man betta eller e du helt klar över att du e det??

• Suzisuze

öhh... du e kanske gravid, maglan, med tanke på ditt arga humör Hmmm.. jag syftade allmänt på "Ni", inte på någon eller på en grupp där ingen är gravid-... skulle vara kul å läsa sig till om du verkligen e det sen i verkligheten. Hmm.. vågra man betta eller e du helt klar över att du e det??

• Suzisuze

Oj, Fluffmoln- tack för att du oxå talar ur erfarenhet... ja, ang graviditeter å skengraviditeter.
    Jag önskar ingen ngt illa, hoppas att alla som försöker skaffa barn oxå blir lyckliga å får sin efterlängtade bebis snart!

• Suzisuze

Oj..är det bara de som väntar på BIM som är tillåtna- visste inte det?! Ha?

• Suzisuze

oj.. du Maglan- trådar e öppna för aLLA, men din PMS e väl ditt egna lilla problem.

• Suzisuze

konstigt att man inte vill leva i verkligheten då, jag säger bara sanningen.. .. synd att det svider-

• Suzisuze

Snälla flickor- gå isåfall på Fluffmoln, hon säger ju oxå hur det kan vara. jag önskar för fan inte livet ur någon, blev kanske bara intresserad av allas beskrivning av "grav känsla". Förresten Om jag skulle vara gravid.. vilket jag kanske tom är- hm.... intressant isfall att läsa hur andra upplever sina "graviditeter".

Å Maglan, hittade du ngt intressant i mitt galler, eller du bara snokade runt ??

• Suzisuze

nää... sofis. Vi lägger ner detta, för jag verkar ha sårat några känsliga PMS flickor idag. Lycka till, å glöm ej köpa bindor till nästa helg.

Svar på tråden BIM v. 7