Inlägg från: snöhästen |Visa alla inlägg
  • snöhästen

BIM v. 7

• snöhästen

Lägger till mig också. Nu är det 10 jämnt som ska bli gravida (låter bättre än 9,8 )

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2:Rottis77, Johanna 80 (11:e), Tussilutt(1:a), mamma på vift(14:e), Vice99(25:e), Nettan 80 (7:e), Maglan (1:a), Princess85(8)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e)
    Lärarn (1:a e. MA), Sofis(1), nelly 2007 (8), Snöhästen (2:a...)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), englabella, Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell (1.a efter Mf) Miss skellington(1:a(11)

15/2: Milli01 (14:e), Licia (7:e),precious_alva (4:e lr.5:e)(3)

16/2: bustösen (16:e), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)Jannabus (1:a) (5)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3:e), Ise74, MinnY,
    skydiver (2:a), Junior J (3:e)Full av förhoppning ()(8)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)

Kvar på bim-listan: 48

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 50

Statistik: 0,2 * 50 = 10,0 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln (1)

♥ ♥ Lycka till nästa gång: Misan1, Stil07 (2)

• snöhästen

Trodde jag var med på listan men tydligen inte... Lägger till mig nu..

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2:Rottis77, Johanna 80 (11:e), mamma på vift(14:e), Vice99(25:e), Nettan 80 (7:e), Maglan (1:a), Princess85(7)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e)
    Lärarn (1:a e. MA),nelly 2007 (8), Snöhästen (2:a)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), englabella, Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell (1.a efter Mf) Miss skellington(1:a(11)

15/2: Milli01 (14:e), Licia (7:e),precious_alva (4:e lr.5:e)(3)

16/2: bustösen (16:e), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)Jannabus (1:a) (5)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3:e), Ise74, MinnY,
    skydiver (2:a), Junior J (3:e)Full av förhoppning (5)Mrs Bee (2:a)(9)

18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)

Kvar på bim-listan: 47

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 51

Statistik: 0,2 * 51 = 10,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln (1)

♥ ♥ Lycka till nästa gång: Misan1, Stil07, Tussilutt(3)

• snöhästen

Nu ska ni inte tro att jag är galen (men jag kan vara det )

Eftersom väntan är svår och jag är så uppmärksam på både mina egna och andras symptom hela tiden så har jag gått igenom två tidigare och avslutade BIM-listor och helt enkelt gjort en liten vetenskaplig studie
    Jag läste alltså vartenda inlägg i två olika listor från 2006 och noterade varje symptom som någon rapporterade. Sedan kollade jag vilka som blev gravida och vilka som flyttade sig till raden med lycka till nästa gång.

Resultatet?
    Här kommer det:

Av de som rapporterade ömma bröst blev 9 av 26 (35%) gravida.

Av de som rapporterade att brösten blivit större/ändrat form blev 2 av 4 (50%) gravida.

Av de som rapporterade molvärk/mensvärk blev 18/39 (46%) gravida).

Av de som rapporterade hugg/stick/dragningar i tjejmagen blev 9 av 16 (56%) gravida.

Av de som rapporterade trötthet blev 6 av 11 (55%) gravida.

Av de som rapporterade illamående blev 8 av 20 (40%) gravida.

Av de som rapporterade att de "kände sig" gravida blev 2 av 7 (29%) gravida.

Av de som kände att mensen var på gång blev 16/31 (52%) gravida.

A

• snöhästen

INTE KLAR... hoppsan. återkommer.... Om ni vill?

• snöhästen

Här kommer det:

Av de som rapporterade ömma bröst blev 9 av 26 (35%) gravida.

Av de som rapporterade att brösten blivit större/ändrat form blev 2 av 4 (50%) gravida.

Av de som rapporterade molvärk/mensvärk blev 18/39 (46%) gravida).

Av de som rapporterade hugg/stick/dragningar i tjejmagen blev 9 av 16 (56%) gravida.

Av de som rapporterade trötthet blev 6 av 11 (55%) gravida.

Av de som rapporterade illamående blev 8 av 20 (40%) gravida.

Av de som rapporterade att de "kände sig" gravida blev 2 av 7 (29%) gravida.

Av de som kände att mensen var på gång blev 16/31 (52%) gravida.

Av de som rapporterade att de inte kände något alls blev 8 av 22 (36%) gravida.

Av de som rapporterade rosa flytningar blev 6 av 14 (43%) gravida.

Ovanliga symptom (på just dessa två listor)

ont i ryggen: 1 av 2 var gravid
    metallsmak i munnen: 1 av 2 var gravid
    halsbränna: 0 av 2 var gravid
    dåligt humör: 1 av 4 var gravid

Så efter denna genomgång så tror jag att man kan dra följande slutsats:

Man kan ha nästan vilka symptom som helst och sedan vara gravid... eller inte...

Vill gärna höra mer om era symptom allihopa!!!
    Själv känner jag det som att tanten är på väg, har ont i magen och bara lite lite ömma bröst. Annars inget särskilt...

• snöhästen

Jag skulle önska att man kunde hitta ett superdupertydligt symptom som skulle visa sig direkt efter äl och som inte skulle kunna misstolkas.
    Har så svårt att vänta... (fast det är ju spännande också!)

• snöhästen

Statistik är en del av mitt jobb (Även om jag inte tror att min chef betalar mig för just detta he he he)
    Mer symptom allihop, så kommer mer statistik när vi får facit på våra tillstånd om en dryg vecka eller två...

• snöhästen

Tsarbabe! Klart att du kan! Jag tycker det där med tappen verkar vara hopplöst att använda som tecken på någonting alls... Kanske är något som gynekologer som har erfarenhet av tusentals tappar (eeeoooo... :-/ ) kan avgöra något på, men för oss andra så tror jag inte man kan gå på det där. Kan trösta dig med att jag vid mina noggranna FL-genomgångar har stött på någon enda som före BIM har skrivit att: "jag känner på min tapp att jag är gravid". Inte någon alls, så visst kan du vara gravid ändå!

• snöhästen

Har INTE stött på någon som sagt att "jag känner på min tapp att jag är gravid" skulle det förstås stå!

Svar på tråden BIM v. 7