Inlägg från: Silverklar |Visa alla inlägg
  • Silverklar

BIM v. 7

Snöhästen: tack för listan.

Själv har jag lite ilningar på vänstra sidan samt lite "tyngre" bröst känns det som. Men båda sakerna känner jag igen från tidigare månader, då jag INTE varit gravid. Men hoppas såklart ändå att det tagit sig den här gången.

För symtomletare som jag, klistrar jag in en liten länk till en pdf-fil för tempning. Men eftersom jag inte tempar, har jag denna månad istället börjat använda den för att bokföra mina symtom och så. Så kan man gå tillbaka och jämföra symtom m.m. med tidigare månad(er), ifall man (mot alla förhoppningar) inte blir/är gravid denna månad.
    www.fertility.se/Images/BasalChart_celsius.swe_tcm33-1839.PDF

Kan underlätta för att få tiden att gå också

• Silverklar

Apropå listor och vilka som plussar. Har ni sett bimlistan för v. 4. Statistiskt sett skulle 10,8 plussa där. Men de är uppe på 15 st!!!

Roligt att läsa tyckte jag. Men vi skall "slå" det eller hur!?

ps. Kramar till er som fått mens.

• Silverklar

Grattis Mamma på vift!!!
    Roligt att plussen börjar trilla in!

Skydiver: Hoppas att nätterna går bra för din gubbe och dotter när du är borta, trots att hon är "mammig"

Och lycka till, till Nelly2007 och alla andra som har symtom och skall testa sig i dagarna!

Själv har jag en vecka kvar till BIM. Symtom (ursäkta ifall några äckliga): svagt illamående, svag molvärk, gasig mage, lotionsflytningar och lite konstig känsla i brösten.
    Alla sakerna beror troligen på andra saker än grav eller är ren inbillning men jag hoppas förstås att de är tecken på en grav.
    Blähh, en hel vecka kvar till BIM...

Hoppas alla får en riktigt trevlig helg!!!

• Silverklar

Hej!

Har fixat lite med listan så att den skulle bli tydligare. Hoppas att alla siffror är rätt

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Rottis77, Maglan (1:a), Johanna 80 (11:e) (3 st)

13/2: cattis82(3:e), Minxy, ia1982(13:e), Snöhästen(2:a) (4 st)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle(3:e), Mrs You(2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell(1.a efter Mf), Miss skellington(1:a), Datanissan(2:a), My05(1:a efter Mf) (12 st)

15/2: Milli01(14:e), Licia(7:e), precious_alva(4:e lr.5:e), Mrs Bee(2:a), Trulten (5 st)

16/2: bustösen(16:e), Silverklar(4:e), yiyah, LillaMalin(5), Jannabus(1:a), Billecarte(1:a) (6 st)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine(3:e, kan vara tom. 21/2), Ise74, skydiver(2:a), Junior J(3:e), Full av förhoppning (5) (7 t)

18/2: bertlyn(7:e), Yrrepyrr(2:a), Syrran79(1:a), vivana(8:e), Superstålis (5 st)

Kvar på bim-listan: 42

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 57

Statistik: 0,2 * 57 = 11,4 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln, mamma på vift, Princess85, Håll min hand (4 st)

♥ ♥ Lycka till nästa gång:
    Misan1, Stil07, Tussilutt(3), Vice99, Lärarn1937, englabella, MinnY, Nettan80, Hyacinth, Masqito, Nelly 2007 (11 st)

• Silverklar

bläh ett s hade tydligen ramlat bort...

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Rottis77, Maglan (1:a), Johanna 80 (11:e) (3 st)

13/2: cattis82(3:e), Minxy, ia1982(13:e), Snöhästen(2:a) (4 st)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle(3:e), Mrs You(2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell(1.a efter Mf), Miss skellington(1:a), Datanissan(2:a), My05(1:a efter Mf) (12 st)

15/2: Milli01(14:e), Licia(7:e), precious_alva(4:e lr.5:e), Mrs Bee(2:a), Trulten (5 st)

16/2: bustösen(16:e), Silverklar(4:e), yiyah, LillaMalin(5), Jannabus(1:a), Billecarte(1:a) (6 st)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine(3:e, kan vara tom. 21/2), Ise74, skydiver(2:a), Junior J(3:e), Full av förhoppning (5) (7 st)

18/2: bertlyn(7:e), Yrrepyrr(2:a), Syrran79(1:a), vivana(8:e), Superstålis (5 st)

Kvar på bim-listan: 42

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 57

Statistik: 0,2 * 57 = 11,4 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln, mamma på vift, Princess85, Håll min hand (4 st)

Misan1, Stil07, Tussilutt(3), Vice99, Lärarn1937, englabella, MinnY, Nettan80, Hyacinth, Masqito, Nelly 2007 (11 st)

• Silverklar

Oj, redan fyra som plussat och veckan har knappt börjat :-O
    Grattis till er!!!

Tröstkramar till er som fått mens!!!

Själv har jag inte BIM förrän på fredag, suck... ;-(
    Låååångt dit, men nu är det i alla fall rätt vecka

Skall försöka att hålla mig till på söndag, då sambon kommer tillbaka från resa. Om inte "tanten" dykt upp innan dess...

Håller tummarna för oss alla!

• Silverklar

Hålla mig, alltså att inte testa förrän på söndag...

• Silverklar

GRAATTIS Mrs Bee!!!

Testade minus idag på Bim-3.
    Vet att det är tidigt, men det verkar inte lovande...

Och jag som skulle vara duktig och vänta till på söndag innan jag testade (bim på fredag).
    Men så skulle sambon iväg tidigt på möte och jag var kvar ensam på morgonen och började tänka på hur mysigt det skulle vara om jag kunde överraska honom med pos.grav.besked imorgon på "Alla hjärtans dag"...

Kommer definitivt att testa med älstickor nästa gång, så att man i alla fall "vet" att man prickar den! Nu räknar jag ut äl med hjälp av fl:s älkalender och jag kanske inte är så "normalcyklad" som jag tror...

Håller tummarna för oss alla som är kvar!!!

• Silverklar

jaha, verkar vara tillbaka på min 29dagarscykel. Skönt i allafall att få mensen en dag före Bim än en dag efter, så slipper man börja hoppas. Och efter mitt negtest i tisdags blev jag inte så besviken idag när mensen kom.
    Fast tråkigt ändå förstås. Speciellt som vi var ganska aktiva under äl-veckan så att det borde funnits rejäl chans för att det tagit sig.
    Kommer prova äl-stickor nästa gång.

Lycka till alla ni som är kvar på listan!
    Och GRATTIS Labolina!!!

Joinar bimlista v. 11, men tittar in lite här för att se hur det går för er.
    Finns fortfarande stora chanser att spräcka statistiken positivt!

• Silverklar

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: (0 st)

13/2:ia1982(13:e),(1 st)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, Mrs You(2:a), Baby2008(1:a), Tsarbabe(1:a), Datanissan(2:a),My05 (1:a eft. mf) (6 st)

15/2: Milli01(14:e), precious_alva(4:e lr.5:e), Trulten, idaflisan (5 st), AngieCA

16/2: bustösen(16:e), yiyah, LillaMalin(5), Jannabus(1:a), Billecarte(1:a) (5 st)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine(3:e), Ise74, skydiver(2:a), Junior J(3:e),Full av förhoppning (5:e), MariLo(3:e) (8 st)

Kvar på bim-listan: 33

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 60

Statistik: 0,2 * 60 = 12 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln, mamma på vift, Princess85, Håll min hand, Mrs Bee, Labolina1 (6 st)

Misan1, Stil07, Tussilutt(3), Vice99, Lärarn1937, englabella, MinnY, Nettan80, Hyacinth, Masqito, Nelly 2007, Rottis77, cattis82, Que Sera Sera,Snöhästen, Minxy, Tinkerbelle, Johanna 80, Maglan, Licia, Fru Wadell, Rutiga Rutan, Silverklar, (23 st)

• Silverklar

missade att ändra kvar på bimlistan, rättat nu

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: (0 st)

13/2:ia1982(13:e),(1 st)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, Mrs You(2:a), Baby2008(1:a), Tsarbabe(1:a), Datanissan(2:a),My05 (1:a eft. mf) (6 st)

15/2: Milli01(14:e), precious_alva(4:e lr.5:e), Trulten, idaflisan (5 st), AngieCA

16/2: bustösen(16:e), yiyah, LillaMalin(5), Jannabus(1:a), Billecarte(1:a) (5 st)

17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine(3:e), Ise74, skydiver(2:a), Junior J(3:e),Full av förhoppning (5:e), MariLo(3:e) (8 st)

Kvar på bim-listan: 32

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 60

Statistik: 0,2 * 60 = 12 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:
    Fluffmoln, mamma på vift, Princess85, Håll min hand, Mrs Bee, Labolina1 (6 st)

Misan1, Stil07, Tussilutt(3), Vice99, Lärarn1937, englabella, MinnY, Nettan80, Hyacinth, Masqito, Nelly 2007, Rottis77, cattis82, Que Sera Sera,Snöhästen, Minxy, Tinkerbelle, Johanna 80, Maglan, Licia, Fru Wadell, Rutiga Rutan, Silverklar, (23 st)

• Silverklar

GRATTIS alla som plussat!!!

Håller tummarna för att det går bra för dig JuniorJ! Och alla er andra också förstås

Och hoppas att fler plussar så att ni spräcker statistiken ordentligt!

Svar på tråden BIM v. 7