BIM v. 7
ja men ettårsdag e riktigt länge det med. Fem år känns ju sjukt länge och det känns så himla bra mellan oss!
ja men ettårsdag e riktigt länge det med. Fem år känns ju sjukt länge och det känns så himla bra mellan oss!
håller med om att det oftast e sjukt svårt att märka skillnaden mellan skengravid och gravid. Har varit gravid (blev mf) en gång och skenis 4 gånger. Det man känner före BIM är oftast pms tyvärr. Att brösten ömmar och att det molar osv. Inte sagt att man inte kan känna tidiga symptom typ en vecka före BIM...
Så hoppas vi alla blir gravida riktigt snart! För när man längtar så mycket är det så jobbigt att vänta...
har inte läst tidigare inlägg så tänker hålla mig sjukt neutral i detta
Förra månaden var jag helt galet skengravid och kände allt från halsbränna, extra kissnödig till molvärk i livmodern. Men allt visade sig vara pms. Blev självklart sjukt besviken.
Den gången jag verkligen var gravid kändes det annorlunda, typ pirrade i livmodern och stack till och det kändes som något sugande i livmodern. Men även om jag varit med om detta var det omöjligt för mig att veta att förra månaden var en totalskenis. Kroppen förändras ju också och vare pms eller tidig graviditet behöver inte vara den andra lik.
nej för sjutton, hoppa inte på mig. Jag håller ju mig neutral
berättar om mina erfarenheter bara och den fakta man lyckats snoka fram under ett halvårs bebisverkstad...
ja, mitt inlägg skull ha hamnat före sofis
Blev lite tokigt i ordningen...
hej tjejer! Plussade imorse!!!
(hade nog BIM tidigare än jag skrev på listan) Känns underbart! Nu ska det gå vägen denna gång!
♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥
12/2:Rottis77, Johanna 80 (11:e), Tussilutt(1:a), mamma på vift(14:e), Vice99(25:e), Nettan 80 (7:e), Maglan (1:a), Princess85(8)
13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e)
Lärarn (1:a e. MA), Sofis(1), nelly 2007 (8)
14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e), Mrs You (2:a), Labolina1, Baby2008(1:a), englabella, Que Sera Sera , Tsarbabe, Fru Wadell (1.a efter Mf) (10)
15/2: Milli01 (14:e), Licia (7:e),precious_alva (4:e lr.5:e)(3)
16/2: bustösen (16:e), Silverklar (4:e), yiyah, LillaMalin (5)Jannabus (1:a) (5)
17/2: Beautyflie, Nelda, ztarshine (3:e), Ise74, MinnY,
skydiver (2:a), Junior J (3:e)(7)
18/2: bertlyn (7:e), Yrrepyrr (2:a), Syrran79 (1:a),vivana(8:e) (4)
Kvar på bim-listan: 45
Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 48
Statistik: 0,2 * 48 = 9,6 (20%) borde bli gravida
♥ Gravida:
Fluffmoln (1)
♥ ♥ Lycka till nästa gång: Misan1, Stil07 (2)
tack, tjejer!
Englabella, har på sista tiden haft spotting ca en vecka före BIM och denna gång började spottingen och jag trodde det var kört, men sen slutade den efter några dagar.
tinkerbelle,
jag hade ju mf två månader sen och visste därför inte exakt när BIm skulle vara denna gång eftersom kroppen gjort lite som den vill efter det. Men brukar få spotting ca en vecka före mens och fick det i onsdags förra veckan så då borde min BIM egentligen vara imorgon, onsdag. Kändes lite konstigt i livmodern och spottingen slutate efter några dagar samt jag tyckte jag var extra känslig för lukter igår, så jag fick för mig att testa imorse. och det blev plus!!! Så egentligen skulle jag inte vara på denna BIM-lista, men eftersom jag ändå är här så har jag inte flyttat, men kanske borde det...
låter bra yrrepyrr!
tack, precious alva
Jag väckte killen imorse precis efter jag plussat och berättade och kramade honom och vi var jätteglada. Klart det är mysigt att göra det lite mer avancerat som slå in i presentpapper o så, men jag ville bara berätta direkt
tack, tinkerbelle och cattis,
ja, ska se till o dra med alla till grav-sidan
Förr eller senare lär det ju lyckas...
vi får hoppas på det, masqito!
spännande nettan80, men det kan vara både pms och grav-symptom låter det som... Hoppas på det senare
!!
hej tjejer,
kikar in och ser hur ni har det
junior J,
jotack, känns bara bra i magen! Lätt molvärk i livmodern och ömma bröst och så är jag sjukt känslig för lukter..
masqito, vet du ungefär vilken dag du hade äl?
masqito,
det passar ju i tiden för en nidis då
det kan vara en mellanblödning också pga lite låg progesteronhalt mellan äl och mens (jag har haft så flera månader nu). Men det gångerna jag blivit gravid har det slutat efter ca 3 dagar. För på dag 13 efter befruktningen producerar graviditeten eget progesteron och då slutar mensspottingen...
Grattis till plusset, mamma på vift, Princess85, Håll min hand, Mrs Bee!
Tinker,
verkar ju astrist om mensen är på g. Hoppades att du skulle hålla mig sällskap på gravidsidan...
hej tjejer,
trist för er som fått mens. vet precis hur det känns. Men en dag kommer det där plusset!!
Lycka till i framtiden! kram
grattis igen, beauty!!!