Inlägg från: cattis82 |Visa alla inlägg
  • cattis82

BIM v. 7

Jaha nu börjar det gå mot slutet av mensen då. Lika bra att köra igång direkt nu till helgen. Jag ska nog inte använda ÄL tester, provar en till månad utan, kör varannandag-metoden.

Tror faktiskt också att jag är för lat för att gå upp samma tid varje morgon och tempa, så det blir det inte heller. Även om det är kul och fylla i listor och så :)

Får försöka känna efter symtom på ÄL. Förra månaden kände jag den väldigt tydligt.

• cattis82

Så då får jag ställa klockan och ligga fem minuter och tempa och sen somna om isåfall :)

Vad intressant att han engagerar sig lika mycket som du! Kul ja då skulle kanske grannarna börja undra, hihi

Min man får lite prestationsångest när jag pratar om ÄL och att vi "måste" ha sex. Trodde att han skulle tycka det var bra, men det blir nästan tvärtom istället. Köpte vitaminer igår som han också kan äta av och han tog dem lite motvilligt imorse. Han vill ju ha barn och så men han tycker nog inte att det är lika bråttom som jag. Jag är ju så otålig........

• cattis82

hyacinth - det kan jag absolut förstå. Jag kanske också börjar med ÄL-stickor framöver om det inte lyckas, bara för att det är intressant och veta när och om man har ÄL. Man kan ju inte vara helt 100 på att man har ÄL.

Förra månaden hade jag dock en stark smärta i hö sida av magen (14 dagar innan mens) som höll i sig ett par timmar. Gjorde väldigt ont vid sex så det måste ju varit ÄL. Men några andra symtom hade jag inte.

• cattis82

hyacinth - precis samma sak har jag tänkt på. Varför ska det göra ont att ha sex vid ÄL? Kroppen är bra konstig........

• cattis82

Tant röd är över för den här gången. Så nu är det bara att vänta in ÄL som borde vara runt den 29/1. Svårt att veta eftersom jag hade så lång cykel förra månaden (33 dagar).

Kan bara hålla med om att denna väääääntan är så tråkig. Känns som det är värre den här årstiden också. Snöigt värre är det här (småland) iallafall och 0 grader. Vintern har tagit sig ner hit nu.

• cattis82

myra2 - jag brukar inte ha så lång menscykel. Det senaste halvåret har jag haft 26 respektive 29 dagar varannan månad. Det var första gången som den var 33 dagar. Exakt 14 dagar före mens kände jag en stark smärta i höger sida av magen som höll i sig ett par timmar. Det var väl typ det enda symtom på ÄL som jag hade.

Ja här blir det varannan dags principen den här månaden också.

Oj vad det snöar, har kommit snart 20 cm sedan lunch, typiskt när man pendlar till jobbet. Förra veckan hade man nästan lite vårkänslor :)

• cattis82

Jag skulle nog räkna den dag som jag började blöda som dag ett, om det var som en riktig mensblödning. Lite knepigt det där, när jag tänker efter så brukar jag nog tänka första blödningsdagen som dag noll eller nåt. Vet inte riktigt var jag fått det ifrån men jag har alltid gjort så, men det är ju fel nu när jag tänker efter. Första dagen i senaste mensen ska det ju vara. Ja jag vet inte om du förstår nåt av det här. Känns lite knäppt nu när jag tänker efter........

• cattis82

Det där blev riktigt flummigt har jag en känsla av......

• cattis82

Ja det är himla knepigt ibland, det är mycket som ska bli rätt för att det ska funka. Till och med att karln ska finnas tillgänglig också......hihi skoja lite bara:)

• cattis82

Vilket gravtest tycker ni är bäst att använda? Jag testade med CB digital förra gången. Tänkte skicka efter lite nya.

Svar på tråden BIM v. 7