• Stil07

BIM v. 7

Jag bor på västkusten men har mina rötter norröver och vad som är trafikkaos när det snöat en dag här nere är en helt vanlig vinterdag i norrland.

Jag har ju som bekant 2 tjejer och i morse så visste jublet inga gränser........

-idag bestämde sig vintern för att komma sa min ena tjej....
    -tänk att vintern bestämde sig för att inte komma till juklafton, den kanske var sur på julen......men så blev de vänner igen och så kom den nu istället
    -har vintern bytt plats med våren nu?
    - varför heter det att vi firar jul på vintern igentligen? ......

Många frågor och funderingar av de små liven....

hur som så var de så så så så glada...det är nästan så det tårades i ögonen...man ¨blir verkligen glad för deras skull.

Vintern är underbar.....för det är ju mitt i smällkalla vintern som vi alla skall plussa.

Hur går det för er?
    Några som har ÄL känningar?
    Har Ni börjat använda stickor än?

Jag hade tänkt använda stickor för att vara säker den här gången men det känns för uppenbart...tror jag skall köra "Au Naturelle" som någon sa!

• Stil07

Hej på er!

Jag tror att vi missade ÄL den här gången......
    igår sprang jag vid 17 tiden och köpte Äl tester iallafall fast vi sagt att vi skulle köra "AU NATURELLE" den här gången......jag kunde inte hålla mig, min man vet inget....testade med en gång och det visade ett svagt streck precis som det brukar göra innan ÄL.

Jag är idag på dag 15 men idag så visade testet svagare än igår så troligen är ÄL på väg att sluta.

Dessutom tyckte jag att jag kände ett hugg för två dagar sedan på ena sidan så....med andra ord så är det nog kört den här månaden och då blir man så besviken.....

Kan tillägga att jag haft ÄL 17 dagar efter mensen de tre senaste månaderna så därav att jag inte testat innan.
    Skulle även som sagt inte ens testa med stickor heller så det här är en panikgrej.

Vad tror Ni...något gott råd annat än att "Lycka till nästa månad"

PANIK i bebislägret!!

• Stil07

Hej Tjejer!

Läste här att Ni hade lite fakta ang. höga doser av koffein kan påverka chansen att bli gravid!

Jag missbrukar "coca cola light" precis som tre andra av mina bästa vänner och dosen cocacola är sällan för att inte säga aldrig mindre än 1 & 1/2 liter om dagen.

Så det kan alltså påverka?

Jag har druckit det länge...15 år...fy det är hemskt att skriva ner det men det är en lång historia om hur det började...men jag drack det även när jag blev gravid med båda min tjejer med undantag av själva graviditeterna då plötsligt colan smakade BLÄÄÄ!!!..och tur var väl de för jag är medveten om att det inte är särskillt bra.....har fått ett dussintals varningsbrev från nära och kära med en massa forskningar kring ämnet......men det är lättare sagt än gjort att sluta.

Jag har försökt att sluta ett antal gånger med koffeintabletter som substitut etc....men inte lyckats.

Om det påverkar chansen att bli gravid borde det vara en puff i rätt riktning och verkligen en anledning till att sluta?

• Stil07

Hej tjejer...Siili, Precious Alva, Tinkerbille m. fl. Tack för era värmande ord om mitt cola cola light intag....ska verlkigen försöka dra ner på det.

Från det ena tilldet andra så är jag idag på dag 17 efter mensen och nu med stickorna i beredskap har jag inte haft det minsta tillstymmelse till reaktion på ÄL...så det är nog tyvärr så att jag missade det precis. Det är bara det allra svagaste på det andra strecket förutom kontrollstrecket.

Dessutom hade jag vitt sekret i början av veckan....det är bara at lägga sig på hyllan och gå ner sig en månad till. Välkänt är att det blir inte några små bäbisar om man inte tillverkar dem.

Jag var lite småhängig i början av veckan likaså min man....ev. var vi på väg att bli sjuka båda två så det blev inte något mys ...ingen av oss orkade.....vi trodde heller inte att det var time.....men med faciet i hand skulle man mysa varannandag under 1-1 1/2 vecka för att vara på den säkra sidan......om man nu inte kör med teststickor och får utslag.

Jag hade för övrigt bara mens i 1 1/2 dag den här gången och det var någon klok som sa att om mensen är ovanligt kort så kortas troligen cykeln ner också.

Jag ska ha det i åtanke till nästa månad.... ingen cola & mycket mys.

Men jag hänger kvar här i tråden och följer er för att se hur det går.

LYCKA TILL!!!!

• Stil07

Precious Alva: Det verkar vara rätt taktik!!

Lycka till & krya på Dig!

• Stil07

Tack alla...som brys sig...ni är mina bästa hemliga vänner!!!

Lycka till & ha en trevlig fredagkväll!

• Stil07

Vi är många med riktigt tungt testberoende....förra månaden berättade jag inte att jag köpt tester för ca 500:- vilket jag tyckte då var helt ok.....tills min man undrade hur många gånger jag måste testa för att vara säker på att jag var gravid......räcker det inte med en gång?

En gång.....han är helt galen....då får man vänta BIM+ en månad för att vara säker.....nejj NEJ NEJ NEEEEEJJJJJJ.....jag förklarade att jag ville veta så snart det bara går och att jag ska lösa det när den dagen kommer.....då säger han.....räcker det inte med de två förpackningar á 7 st som ligger under dina saker i badrumsskåpet? Jag letade tandkrämen häromdagen så då hittade jag lite smått och gott!!!

Jo...

Droppen var när han frågade var det kostade och hur många gånger jag testat sedan 1:a försöket....

Några sådär.....

.....när man vill förneka sitt begär det är väl då man kan kallas missbrukare??

Men hur som ganska kul att vara missbrukare på tester istället för andta tyngre grejer....dessutom så om det skulle visa pluss då är det verkligen värt det eller?

Tror nog att min man i och för sig bara vill mig väl.....han vill inte att jag skall deppa ihop om jag inte blir gravida

• Stil07

Yrrepyrr: Den är fantastisk mysig!!!!TACK!!

• Stil07

Listan växer och jag vill bara hälsa alla nytillkomna välkommen in på vår tråd och lycka till med myset under ÄL.

Jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll för min förkylning och feber vill inte ge med sig.....och febern var också en anledning till varför inte temp. metoden fungerade den här månaden.....och efetrsom det ser ut att bli en ny månad för mig så skall jag köra den då!!

Sov Gott & dröm sött!!!

• Stil07

Listan växer och jag vill bara hälsa alla nytillkomna välkommen in på vår tråd och lycka till med myset under ÄL.

Jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll för min förkylning och feber vill inte ge med sig.....och febern var också en anledning till varför inte temp. metoden fungerade den här månaden.....och eftersom det ser ut att bli en ny månad för mig så skall jag köra den då!!

Sov Gott & dröm sött!!!

Svar på tråden BIM v. 7