Inlägg från: Masqito |Visa alla inlägg
  • Masqito

BIM v. 7

Fru Wadell: Okej ja, det låter ju väldigt likt det Sofis och jag känner...men inte värken i venusberget dock.

Sofis: Du får köpa upp ett lager tester =)

• Masqito

Que Sera sera: har hört att det kan ta mellan 3-10 dar för ägget att fästa, många bud. Men jag hoppas inte för mycket, försöker inte tänka så mycket på vad som händer i kroppen. Tycker mest det är kul att snacka..

Äl-sekret brukar påvisa ÄL väldigt bra, det kan ju vara dyningar efter ÄL. Men det kan ju vara nåt ändå..

• Masqito

Sofis: Så då blir det ett rfsu test då..haha
    Det är ok att kosta på sig lite på test, det är ju en investering för kommande generationer ;)

• Masqito

Sofis: Jag har sån tur att syrrans bebis kommer ut i mars, så när jag förhopningsvis ska ha barn, har jag kläder som väntar =))

• Masqito

Que sera sera: Jag är ganska säker på att ÄL sekret är ett tecken på att ÄL är nära

• Masqito

Vecka 3
    Embryot: Celldelningen fortsätter och i det här stadiet kallas ägget för morula som är latin för mulbär. Ägget är ca 0,75-1,0mm och färdas fram på flimmerhår genom äggledaren, målet är livmodern, en färd som tar 7 till 10 dagar. Innan ägget fastnar simmar det omkring i livmodern ett par dagar och fäster sedan på en lämplig plats i livmoderväggen.

Kroppen: Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. Om man får en sådan blödning så kommer den ca 7 dygn efter ägglossningen.

Svar på tråden BIM v. 7