Inlägg från: Mojnse6 |Visa alla inlägg
  • Mojnse6

Vi med prolaktinom

VÄLKOMMEN HIT!

Vi forsätter här våran tråd om PROLAKTIN.
    Vi är några tjejer som hittat varandra och delar med oss om vad vi upplever under resans gång. Vi är tack vare varandras stöd ett underbart härligt gäng och ser gärna fler inlägg frän andra som vi kan dela erfarenhet med och stötta genom resan. Historier ifrån er som haft prolaktin och fått barn,lyckats med medicinering,läkarbehandlingserfarenheter osv vill vi som håller till härgärna höra historier ifrån.... Varför? vi behöver lite xtra hopp:)

Tidigare tråd där vi höll till har adressen:
    www.familjeliv.se/Forum-7-128/m13161001.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m11037145.html

HÄNG NU MED VIDARE!
  • Svar på tråden Vi med prolaktinom
  • Mojnse6

Såg att våran gamla tråd hade stängts, hittade ingen ny tråd så jag startade en ny, men jag kan ha missat, så om någon annan har hunnit före så får ni gärna skicka en blänkare!
    Hoppa ni alla hitta hit!

Jag har i all fall varit på VUL idag (dag 11) och läkarna såg en fin äggblåsa på 18-19 mm så ikväll ska jag kolla med ÄL-stickor och sedan varje morgon fram till ÄL. Det blir insemination i veckan om allt går enligt planerna. Har inga större förhoppningar om ett plus då jag även fick fina äggblåsor med Pergotime, men det är första gången med insemination!!

Kram
    /M

• Mojnse6
    Skrippo: vår gamla tråd stängdes igår och vi var två som startade nya trådar. Så denna tråd kommer vi inte fortsätta skriva på. Men du här väldigt välkommen in på den nya:

www.familjeliv.se/Forum-1-3/m16030106.html

Skriv in din fråga där istället så kan jag nästan garantera att du får svar!!
  • Mojnse6
    Hjärtegull76: Din historia låter exakt lika som min. Hoppas det går bra för dig den 24/1 och att dina prolaktinvärden sjunkit. Vet i alla fall om tre personer som blivit gravida på den gamla tråden som har medicinerat för högt prolaktinvärde. Så det kommer säkert ordna sig för dig med, bara att det tar lite längre tid. Men vi är många som kämpar så du är inte ensam.

Vi var två som startade en prolaktin fortsättningstråd samma dag och det är den andra tråden som vi har börjat skriva på. Så du är väldigt välkommen in dit istället!

Body: Hoppas även att du följer med till den nya tråden, såg att du skrivit på den gamla tråden.
  • Mojnse6
    chokladpudding: Högt prolaktinvärde innebär att man har förhöjda värden av mjölkhormon. I vanliga fall när man ammar så bildas prolaktin naturligt för att förhindra en graviditet. Vilket kan ställa till det när man villl bli gravid!!
    Det kan beror på en tumör i hypofysen, MEN inte i alla fall. I mitt fall är det inte så till exempel. I de allra flesta fall är denna "tumör" godartad. Man får äta medicin som minskar prolaktinnivån. Om de inte nämnde något i dina provresultat är det inget du behöver oroa dig för, för hade du haft höga halter så hade de sagt något. Så var inte orolig, informationen på internet gjorde även mig nervös!! Men sen när jag lärt mig mer så är jag inte det längre!!
  • Mojnse6

saga1977: Nämen var kul! Stort, stort GRATTIS! Den här tråden är bara en "bitråd" som jag startade av misstag! Så du får nog fler svar om du skriver på den "rätt! nämligen:

Vi ses där!

Chokladpudding: Känner igen mig! Man lär sig aldrig !!!

Svar på tråden Vi med prolaktinom