Tvärläge? frågor...
Min bebis har legat i tvärläge i magen sedan v 28.. Är i v 31 nu. Det behöver ju inte betyda något och det är ju gott om tid till förlossningen än men ni vet hur man kan vara Börjar fundera redan nu.. Varför lägger de sig på tvären? Om det nu finns någon orsak.. stor livmoder kanske? Skadat barn?
Läste att vändingsförsök fr sätesläge görs någon vecka innan bf. Är det likadant om bebisen ligger kvar på tvären? Då finns ju stor plats åt sidorna så det kanske är dålig statistik på lyckades vändingsförsök i dessa fall, eller? Ett eget antagande bara...
min bebis ligger med huvudet längre ner än rumpan, huvudet ligger mot min ena ljumske/sida och rumpan på ena sidan om min navel.. eller hur man nu ska beskriva
Vändningsförsök skrämmer mig, har överhuvudtaget jättesvårt för att någon ska ta i mig så som man gör vid ett v-försök, upplever det som övergrepp. T ex så var det värsta under hela förlossningen sist inte alls min egen smärta och barnet som skulle ut genom min kropp utan det var hinnsvepningen som en läkare gjorde. .Som ett övergrepp, mkt obehagligt. Därför kanske jag hellre skulle välja snitt än v-försök. Som sagt, vET att det är länge dit men tiden går ju så fort ändå..
vet någon om man kan tacka nej till v-försök och önska snitt istället???