• Thisla

Tvärläge? frågor...

Min bebis har legat i tvärläge i magen sedan v 28.. Är i v 31 nu. Det behöver ju inte betyda något och det är ju gott om tid till förlossningen än men ni vet hur man kan vara Börjar fundera redan nu.. Varför lägger de sig på tvären? Om det nu finns någon orsak.. stor livmoder kanske? Skadat barn?

Läste att vändingsförsök fr sätesläge görs någon vecka innan bf. Är det likadant om bebisen ligger kvar på tvären? Då finns ju stor plats åt sidorna så det kanske är dålig statistik på lyckades vändingsförsök i dessa fall, eller? Ett eget antagande bara...

min bebis ligger med huvudet längre ner än rumpan, huvudet ligger mot min ena ljumske/sida och rumpan på ena sidan om min navel.. eller hur man nu ska beskriva

Vändningsförsök skrämmer mig, har överhuvudtaget jättesvårt för att någon ska ta i mig så som man gör vid ett v-försök, upplever det som övergrepp. T ex så var det värsta under hela förlossningen sist inte alls min egen smärta och barnet som skulle ut genom min kropp utan det var hinnsvepningen som en läkare gjorde. .Som ett övergrepp, mkt obehagligt. Därför kanske jag hellre skulle välja snitt än v-försök. Som sagt, vET att det är länge dit men tiden går ju så fort ändå..
    vet någon om man kan tacka nej till v-försök och önska snitt istället???

• Svar på tråden Tvärläge? frågor...
  • Thisla

inga bebisar förutom min som lagt sig på tvären?

• Thisla

tack norpanskorpan!

min bebis vänder sig inte hit och dit utan har legat såhär i några veckor. Därför är jag lite orolig att den kanske fortsätter i detta läge...

Jag tror inte jag har nån spec form på livmodern, iaf så har ingen sagt nåt inann. Men första abrnet vägde ju en bit över 4 kilo så det är kalrt, jag är säkert mer uttänjd denna gång så bebisen kanske har gott om plats!

Det sköna med ett snitt vore förstås att få ett lite tidigare slutdatum
    Men oj så snuvad jag skulle känna mig.

Fast det rätar nog till sig, den kan ju hinna vända sig så sent som vid förlossningen kanske?!

• Thisla

det finns ju ändå hopp med andra ord om att bebisen kan vända till sig ganska sent. den behöver ju inte snurra ett halvt varv heller, bara ett kvarts

Nu ska jag  inte oroa mig mer för detta *bestämd*.
     Huvudsaken är j uatt den mår bra och ut vet vi ju alla att de komemr på ett eller annat sätt!

men känner lite som du, norpanskorpan, vill ju föda själv. Vi ser verkligen fram emot förlossningen då vi båda upplevde den väldigt positiv, en helt otrolig grej att få gå igenom, att föda fram sitt barn. Så visst blir man lite lessen om det blir snitt, jag VILL ju föda barn!

Svar på tråden Tvärläge? frågor...