• BebisKortedala

Blivande pappor GBG?

Hej alla blivande pappor!
    Jag är 25 år och bor i Göteborg och väntar (med frugan...) barn för första gången. Knodden landar enligt beräkningarna på USA:s nationaldag 4 juli. Allt är ju väldigt spännande och det vore kul att ha någon att dela erfarenheter med och följas åt med. Hör av er!

• Svar på tråden Blivande pappor GBG?
  • classemannen

Tjena BebisKortedala!
    Jag är själv 31 och väntar på den förste med min sambo. Beräknad till 9/4. Bor ungefär 3 mil utanför Gbg men jobbar i Frölunda.

• Råger

Tjenare jag är 30 och nybliven pappa sen 2/1-07.
    Bor i Partille och är för närvarande hemma mina första 10 dagar

• classemannen

Grattis Råger!
    Har allt gått bra?
    Hur känns det?

• Råger

Tack, allt gick som smort. Fick mig en liten Emelie, och både hon och mamma klarade sig bra.

Det känns lite overkligt, men nu har vi ju vart hemma i över 1 vecka och börjar få lite rutiner, det tråkigaste är att jag skall börja jobba på tisdag igen, då har jag förbrukat mina första 10 dagar.

• BebisKortedala

Grattis Råger! Vad trist att du ska börja jobba igen så snart, det är väl tyvärr en tvungen verklighet för många blivande pappor. Själv kommer jag vara hemma väldigt mycket första året men det är ju en lyx inte alla kan unna sig. Classemannen, din knodd kommer ju bli nästan på dagen jämngammal med vår. Hur går det för er? Skönt att illamåendet gått över? Börjar det synas än? Magen här har börjat kika fram och med tajta tröjor så kan man gissa sig till att något är på gång - spännande! Håll mig underrättad med er utveckling! // BebisKortedala

• classemannen

Kul att höra Råger men helt klart trist att börja jobba igen.
    Det går bra för oss, magen putar ordentligt och hon mår bra (jag själv är iofs lite klen idag med en smärre förkylning).
    Jag gör som dig Råger och tar de första 10 dagarna, min sambo kommer att vara hemma det första året. Därefter tar jag över och kommer att vara pappaledig i ungefär ett år.

• classemannen

Lite dåligt med aktivitet härinne..kom igen nu

Svar på tråden Blivande pappor GBG?