• Anonym (undrar)

Kan man få lån trots många förfrågningar?

Jag antar att jag har kreditprövat bort min kreditvärdighet, jag har en bet. anmärkning som försvinner 1:a februari och har då planerat att ta ett lån.
    Problemet är bara att jag inte hade någon aning om att man kunde ha för många förfrågningar, har väl 12 st skulle jag gissa.

Någon som fått banklån trots många förfrågningar? Eller GE moneybank el liknande?

• Svar på tråden Kan man få lån trots många förfrågningar?
  • Anonym (undrar)

Ingen som vet?

• Alle

Visst kan man kanske få, men du måste vara beredd på att redovisa varför du har så många förfrågningar. Det minskar ju klart dina chanser.

Under vilken period har förfrågningarna gjorts och av vilka?

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym

Verkar det som en bra idé att ta ett blankolån på GE money bank direkt efter du blivit av med din betalningsanmärkning?
    Kan du inte spara ihop till det du ska köpa istället?

• Anonym

är de smart o skaffa icakort när man blivit av med anmärkning?

• Anonym (undrar)

Det är inom 36 månader så det kommer synas när de gör en kreditprövning.

Jag ska ta ett lån för att betala sambons skulder(som egentligen är gemensamma men de står på honom) som gått till inkasso, det är bättre att betala till tex ge moneybank istället för till två olika inkassobolag, då får vi en lägre månadskonstnad men lägre ränta.
    Helst skulle jag vilja ha ett vanligt banklån men det får man ju inte ta om man har många förfrågningar.

• Anonym (undrar)

icakort?

• Alle

Det är BÄTTRE att deala med inkassobolagen för att få till en vettig betalningsplan, de kan tex frysa räntan, än att ta ett skitlån på exv GE Moneybank till tokhög ränta.

Hur stor summa rör det sig om?

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym (undrar)

60-70000 ungefär. just nu betalar vi 1000 kr till det ena inkassobolaget och 1500 till det andra.

Även fast det betalar 1000 kr till det ena så drar dom bara av 400 kr i månaden, det är så hög ränta. Så vi betalar alltså 600 kr extra varje månad. det lånet ligger på ca 28000 kr men det är 50 belalningar kvar ungefär med 1000 kr.

Har ge moneybank ännu högre ränta?

• Anonym (undrar)

Kollade på deras hemsida, man kunde göra en beräkning.

Om man lånar 70000 på 4 år blir månadskostnaden 1749 kr utan betalningsskydd.

Det är mindre än vad vi betalar nu och det blir då 48 betalningar.

Svar på tråden Kan man få lån trots många förfrågningar?