• Anonym

Blöder när jag borstar tänderna... farligt?

Efter nästan varje tandborstning och jag spottar ut vattnet i handfatet så kommer lite blod.

Har varit så kanske sista året/åren. Någon som vet varför?

• Svar på tråden Blöder när jag borstar tänderna... farligt?
  • Ramonas

Tandköttet är inflammerat.. Dags att gå till tandläkaren å använd tandtråd i fortsättningen så slipper du det mer...

HJÄLP!!!! Jag har ingen familj...
  • Fru Kirta

Det är inflammation i tandköttet. Du bör vara jättenoga med borstningen.

• Anonym

Borstar noga, trodde jag....

• Sanda

Är du dessutom gravid så är ditt tandkött extra känsligt om det nu skulle vara så

• seglare

Nej det är inte farligt, men du kan ju kolla hos tandhygienisten om du har en tandköttsinflammation (ser tandköttet rött och lite svullet ut?). Kan bero på om du borstar tänderna med en "stark" tandkräm, eller om du har en för hård tandborste.

Har du varit gravid, eller är du gravid så kan det bero på att du har fått fler ytliga blodkärl, som ofta uppkommer med en graviditet.

• tjorvisen

Köp Corsodyl på Apoteket. Det är en bakteriedödande tandkräm som man ska borsta med för att stoppa ev. pågående inflammation. Jag har stoppat en del tandvärk med hjälp av den Glad

Nu är prinsessan här!
  • ulrikasofie

Tandsten har jag hört av min tandläkare..

• Anonym

Borstar inte för hårt, har en tandkräm som jag tror är ok. En del har jag prvoat och de liksom fräter på tandköttet.

Inget som ser eller känns inflammerat ut heller. Mystiskt

Ska till tandis om 3 veckor. Ska fråga då!

• Ramonas
    Anonym skrev 2007-01-08 22:21:27 följande:
    Borstar inte för hårt, har en tandkräm som jag tror är ok. En del har jag prvoat och de liksom fräter på tandköttet. Inget som ser eller känns inflammerat ut heller. Mystiskt Ska till tandis om 3 veckor. Ska fråga då!
    Vad bra!

Har en farmor som e tandsköterska så du har nog inflamerat tandkött...
    Använder du tandtråd?? Hur borstar du tänderna?? I små cirklar å inte för hårt? Har du barntandbortse?? Det e bäst å använda sig utav en barntandborste...
    HJÄLP!!!! Jag har ingen familj...
  • Lillen0702

Det är definitivt en tandköttsinflammation. Borsta eller gurgla med corsodyl så blir det bättre

• Anonym

borstar du varje dag? annars kan det vara så att tandköttet inte vänjer sig vid tandborsten om du hoppar över

• eisa

käka c-vitamin kan du också göra

• tjorvisen

Efter tre dagars borstande med Corsodyl är nu min hemska tandvärk över. Jag som trodde det var en visdomstand som spökade men troligen var det tandköttet. Nu kan jag äntligen äta och dricka det jag vill igen Glad

Nu är prinsessan här!
  • Anonym (Dentist)

Säger bara en sak! (Eller två..) tandtråd och listerine!

Svar på tråden Blöder när jag borstar tänderna... farligt?