• La guapa

Barnvänliga fik i Sthlm?

Nybliven mamma som älskar att fika undrar:
    vilka fik i Sthlm har plats för barnvagn (helst kanske kompis barnvagn också), är rökfritt och har schysst skötbord? Kommer inte på ngt - har liksom aldrig haft det problemet förut... Tacksam för tips!

• Svar på tråden Barnvänliga fik i Sthlm?
  • mufflan

Hej!
    Ja du....tycker att det är en bra fråga.Mitt i Hötorget ligger ju HM o Scala....där inne finns det fik med skötbord. Det såg jag förra veckan.(Hoppas att du vet vart jag menar?) det är det enda jag kan komma på just nu.
    Hur gammal är din bebis?

• Popflickan

Västermalmsgallerian! Där på fiken är det jämt fullt med barnvagnar och ammande mammor!

• Mandy

Kafé Rival vid Mariatorget har gott om plats för barnvagnar, barnstolar och säljer även barnmat. Kulturhuset är ju en klassiker med massor av plats.

• Elut

Gateau i sturegallerian fungerar bra. Gott om plats för barnvagnar, härligt fika samt skötbord.
    Lycka till!

• MalinI

Gateau, sturegallrian är inte bra för tvillingvagnar.. Det var trångt. Men med en enkelvagn går det bra.

• Mammatilltretroll

Muffin Bakery på Kungsholmen vid Rålambsovsparken är alltid välbesökt av mammor/pappor och småbarn.. Skötbord finns och det är rökfritt, de hjälper gärna till att värma välling/babymat osv..
    Ligger vid Fridhemsplan ungefär (Buss 4/52 el gröna linjen till Fridhemsplan)

• Mamali

Café William (Frälsis) på Hornsgatan. Supertrevlig personal och jättebilligt!

• petrusjka

Jag har en länk i "mina länkar" om barn & amningsvänliga ställen i Sverige. Den är från foraldrar.com

Men jag måste reservera mig för några av inläggen på den listan, Soldat Svejk är underbart, men INTE speciellt lämpligt för barn, otrolgit rökigt och väldigt trångt för det mesta. Cafe 7 knop på Skånegatan är trevligt, men det är inte alls speciellt mkt plats för vagnar, och det är några trappsteg ner till lokalen, som jag uppfattar som TRÅNG.

Spana in DN PÅ Stans cafétest, det är riktigt färskt.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=225573&previousRenderType=3

• zoe

Cafe Panorama högst upp i Kulturhuset.
    Massa plats,rökfritt.
    Man kan sitta ute på sommaren.
    Ungarna kan springa och leka hej vilt.
    Stängt på måndagar.
    Sen till det viktigaste: maten,det är ju faktiskt vi föräldrar som ska fika inte är vi där för ungarnas skull.
    Men den e bra (granne med kocken så....)
    Hyffsat dyrt dock.

• La guapa

Tack för många tips! Min lilla plutt är nu 7 veckor och en dag. :) Tänkte börja ta mig ut i verkligheten snart...

• Strandberg

Cafe Thelins vid fridhemsplan. Kram E

• Camilla K

Åh Thelins kan inte motstå deras semlor.
    Jag gillar vetekatten oxå där är det rökfritt kan vara trångt men inga problem att ställa vagnen i delen där man handlar för takeaway

• Tesssan

Debenhams / Drottninggatan.

Cram Cram!

Svar på tråden Barnvänliga fik i Sthlm?