• häxvrål

Det ser för j***igt ut i deras rum.

Har två bonusar som bor varannan vecka. De har varsit rum här. De har bara bott hos oss varannan vecka det senaste halvåret, innan dess var det varannan helg. Men de har så tråkigt i sina rum. De har ju inte haft så mycket saker här tidigare i och med att de bott hos mamman, men när de skulle bo varannan vecka så fick de lite mer möbler och lampor för att det skulle bli finare (och mer praktiskt). Men ingen av dem är intresserade av att fixa på sina rum. De har fått böcker och prydnadssaker, men de står inte uppställda utan nerslängda i lådor och garderob. TYcker att det är så omysigt. Om man frågar dem om de vill ha något till rummet så vet de inte, de har inte lyckats peka ut några saker när vi har varit och handlat heller. Tror ni att man som bonusmamma trampar dem på tårna om man fixar lite? Skulle vilja köpa lite fina gardiner i alla fall...och kanske en matta. Tror ni att de skulle bli arga, eller glada?

• Svar på tråden Det ser för j***igt ut i deras rum.
  • häxvrål

OK, då köper jag lite saker. Gardiner minns jag att min mamma köpte åt mig i alla fall. Får väl hänga upp dem i min lilla skruttas rum om de inte tycker om dem.

• häxvrål

Mizztigger: Det kanske de kan bli. Har jag inte ens tänkt på. tänkte bara att de kunde bli sura och tycker jag lägger mig i som inte är förälder. Men jag kan inte vänta på att deras pappa ska göra något, han är inte direkt intresserad av inredning. Vissa saker måste nog en kvinna göra

• häxvrål

Isac04: De är 9 och 12 år, så de är inte tonåringar. Vi har åkt till IKEA allihop tidigare och bett dem plocka ut lite saker, men de har inte lyckats göra det. Även om man pekar och frågar.

• häxvrål

Det är två flickor.

Nej, de är inte rädda för att plocka ihop för dyra saker...de brukar inte ha problem med det i annat fall, även om deras pappa och jag oftast säger nej. Som när äldsta tjejen vill ha en Hästens säng

Svar på tråden Det ser för j***igt ut i deras rum.