Inlägg från: Micke Geting |Visa alla inlägg
  • Micke Geting

Var med om en bilolycka med min familj!

Ska börja med att säga att det var väldigt skönt att Ni klarade er utan skador.

Jag var med om en liknande situation för säkert 12-13 år sedan, tror bara jag hade haft körkort något år.

Jag, mina båda bröder och en kusin skulle åka 15 mil och hälsa på Farmor och Farfar.
    När vi körde hemifrpn var det 8-10 plusgrade, så ingen tanke på någon halka. Däcken var halvslitna sommardäck.
    När vi kört halvvägs fick jag sladd också i en kurva och kände precis som du att det inte fanns en chans at få kontroll på bilen. Det var ett islager på hela vägbanan, som värsta hockeyisen. Vi gled i varja fall rakt över motsatta körriktningen och voltade ner i ett dike.
    Vi hade nog änglavakt för en bara några hundra meter bort hade vi mött en lastbil.

När jag märkte att vi var på väg ner i diket skrek ja också, fan, satan, helvete. =)
    Direkt efter sällen där vi låg upp och ner frågade jag mina bröder och kusin om dm var OK och det var dom. OK, ut ur bilen då sa jag. Vi lyckades alla fyra klättra ut ur rutan på en av bakdörrarna.
    Lastbilen och några bilar till hade stannat och precis när vi alla fyra var ute från bilen kom SALTBILEN.
    Ödets nyck, hade den kört 10 minuter tidigare hade detta antagligen inte hänt.

Polisen kom och jag blev lika förvånad som dig att jag inte fick blåsa för att kolla alkoholen. Detta var ändå en lördagsmorgon typ klockan 8 på morgonen.

I vilket fall, Pappas bil vat kraschade en han var klart bara nöjd att vi var hela. Vi fick en hyrbil och åkte vidare upp och hälsade på Farmor och Farfar.
    Farsan fick ut försäkringspengar och köpte en ny bil.

Allt frid och fröjd till slut, men nog tänker jag på den änglavakten vi hade den där gången.

Ha det bäst och ta´t lugnt i vintertrafiken!!

Svar på tråden Var med om en bilolycka med min familj!