Prova akupunktur
Här kommer min "story", hoppas den kan hjälpa några av er!!! Lycka till!!!
Min man och jag har försökt bli med barn under ca ett års tid. Jag har tidigare genomgått en utredning och är, efter att i höstas opererat bort en polyp i livmodern, helt frisk.
I januari fick jag två stycken akupunkturbehandlingar vilket gjorde att jag för första gången i mitt liv hade en smärtfri mens. Efter år av smärtor och tabletter är detta ett mirakel!
Den 30/1 hade jag min sista mens. Den 26/2 skulle jag få den igen, men inget hände. Jag väntade och väntade och tänkte att nu är det något konstigt på gång, antingen håller jag på att hamna i klimakteriet eller så är jag gravid! Till saken hör att vi skulle påbörja en IVF behandling den 18/3 och det var p g a den som jag gick på akupunktur, tänkte hjälpa det hela på traven lite.
Måndagen den 7/3 fick jag ringa min gynekolog och meddela att jag inte hade fått min mens så vi måste skjuta upp behandlingen. Jag köpte Clear Blue grav. test på apoteket och tänkte att jag skulle testa på tisdag morgon.
Jag hade känt mig lite skum i kroppen och mina bröst ömmade. Det kändes som att mensen skulle komma när som hellst. På natten kunde jag inte hålla mig utan gick upp och gjorde testet kl 02:00. Jag trodde inte mina ögon när jag fick ett tydligt + på stickan, jag är gravid!!!! Tittade och tittade och smög sedan in till min man och väckte honom. Kröp ned i sängen och kramade honom och viskade att vi skall bli föräldrar, det var plus på stickan!!! Han var helt yrvaken, stackarn! Han sa att det hade han trott hela tiden, att jag var gravid, självsäker som han är! Vi gick upp och kollade tillsammans och sedan knäppte han kort på mig och testet!
Min man somnade om för han skulle upp och jobba vid kvart i tre. Jag däremot kunde omöjligt somna. Jag låg och funderade, var uppe och åt smörgås, tog en dusch m m. En massa tankar snurrade i mitt huvud, tänk att jag blev gravid månaden innan IVF-behandlingen skulle börja! Vilket mirakel!
På tisdagen ringde jag min gynekolog och berättade att jag är gravid. De fick avboka min IVF helt och istället har de bokat in mig på ett ultraljud den 21/3. Himla spännande. Vet ju att det är tidigt i graviditeten, är i 6:e veckan och det kan hända tråkiga saker under resans gång, men hoppas förstås på det bästa, att allt skall gå bra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-09 13:34:34:
Vill bara tillägga att detta gäller 2005. Vår dotter är nu 15 månader!