• o0WhakStar0o

Hjälp med dagmamma!!

Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon dagmamma i Helsingborg
    (med omnejd) som tar emot små barn? Min son kommer att vara sex månader då och detta gäller två-tre dagar i veckan.
    Problemet är ju att jag inte kan få någon dagisplats med tanke på att han bara är ett halvår.

Vad ska jag annars göra? Några tips?

• Svar på tråden Hjälp med dagmamma!!
  • Anna79a

Vad är det som du ska göra 2-3 dagar i veckan??

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till underbara Anton född 050924 ♥ ¸.?°´¯)
  • o0WhakStar0o

Jag kommer att börja jobba 75% och då är jag ledig en dag i veckan, sen är min sambo ledig två dagar i veckan. Och då har jag två dagar som jag måste ha dagmamma/dagis.

• Anna79a

Okej...

Nä...jag vet faktiskt inte vad du ska hitta på...kanske nån släkting som kan hjälpa till??

• o0WhakStar0o

Nej har ingen släkting som kan... Jag vill ju inte skicka runt han. Utan vill ju att han ska få rutin...
    Det är inte lätt. *suck*

• Anna79a

Måste du börja jobba redan då??

• o0WhakStar0o

Måste och måste. Men jag har vetat ha det jobbet i fyra år och nu är det ledigt och jag fick det. Känns som att det är nu eller aldrig.

• fantasy

lite knepig sits, det finns ingen i din omgivning som kan agera dagmamma då mot en slant? annars har jag inget förslag... du kan inte söka jobb som är helgbelagt då om både du och din man vill ha inkomst? Jag tänkte att då kan ju pappan finnas tillhands.

• Anna79a
    o0WhakStar0o skrev 2007-01-09 14:37:03 följande:
    Måste och måste. Men jag har vetat ha det jobbet i fyra år och nu är det ledigt och jag fick det. Känns som att det är nu eller aldrig.
    Ja då får man ju välja vad som är viktigast... Lycka till!
  • hallon82

tror faktiskt inte det finns dagmammor som tar emot så små barn längre fanns för en 10 år sedan men inte nu men kan inte pappan vara ledig dom dagar som jobbar då? lycka till

Svar på tråden Hjälp med dagmamma!!