Inlägg från: Anonym (Jobb?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobb?)

IKEA?

Någon här som har jobbat eller känner någon som arbetat på IKEA?
    Funderar på att söka jobb där och undrar hur det är.

De hade en tjänst ute på 26h i veckan, hur många procent är det?
    Då skulle man sitta i kassan och vara på en del andra avdelningar också, låter ganska kul!

• Svar på tråden IKEA?
  • Anonym (Jobb?)

Ok, 65%, jamen det är ju bra, tack!

Vaddå ikeamentalitet? Intressant!

• Anonym (Jobb?)

delfinen80: Ok, du jobbar alltså på ikea? Jag har sökt jobb på textil, bad, kassa och varuupplockning! Hoppas jag får det!!!

Vad gör du på ikea och vad har du för schema ungefär? Vad går man in på för lön inom handels då, utan erfarenhet?

• Anonym (Jobb?)

delfinen80: tack så mycket för länken!!!

Har sökt i Gävle!! *hoppas jag får det* Ansökningstiden gick ut igår så det dröjer väl ett tag innan jag får veta om jag är intressant antar jag!!

Tack för dina svar och kul att höra att du trivs!!

*tumhållning kan behövas*

• Anonym (Jobb?)

septbebis: ok, ja fast jag tycker inte det verkar vara något negativt om det är detta som menas med IKEA-mentalitet?

• Anonym (Jobb?)

delfinen80= vad får du ut i bo-tilläg per månad ungefär när du jobbar som vanligt och hur många procent jobbar du då?

• Anonym (Jobb?)

Oj, stavar som en kråka!!! OB-tilläg, inte bo tilläg!

• Anonym (Jobb?)

Nä, mycket beror ju på hur schemat kommer se ut hur mycket ob det blir. Tänkte på ett ungefär vad det kan bli i ob per månad på en 65%tjänst. Kan det bli 1500-2000kr i ob före skatt eller är det för högt räknat om man går på rullande schema?

• Anonym (Jobb?)

delfinen: jamen då kanske inte 1500 är så lågt räknat då?
    Tack så mycket för att du gjort dig besväret att svara!!

• Anonym (Jobb?)

Åhh, jag har fortfarande inte hört något om ikea-jobbet!
    Då borde jag inte vara intressant, eller hur? Tanken är ju att man ska börja jobba nästa måndag liksom.....har inte hört något ännu så det känns kört....

Men de borde ju meddela att man inte är intressant tycker jag, altså att man inte får jobbet. Det kan de ju göra via mail så det är inte mycket begärt tycker jag....

• Anonym (Jobb?)

gersime: Åhh, kul att höra att du trivs!! alla jag pratat md som jobbat på IKEA verkar trivas!

Har sökt till Gävle, ansökningstiden gick ut 8januari och jag fick ett mail att ansökan var mottagen så jag vet att ansökan kommit in iaf:)

15% är inte dåligt, då kommer jag också shoppa loss om jag får jobb kan jag säga:)

Svar på tråden IKEA?