• Gunhild

Graviditet och resor: Dubai okej?

Kan man åka på semester till Dubai om man är gravid i typ 17:e veckan? Vad har ni för erfarenheter av att resa under graviditeten? Det sägs ju att detta inte är någon sjukdom...

• Svar på tråden Graviditet och resor: Dubai okej?
  • Gunhild

Puffar lite... resan måste bokas i dagarna och jag känner mig SÅ osäker på detta. Jag vill ju, men inte vara självisk om det är farligt...

• PellePlutt81

Jag reste iväg när jga var i vecka 12 och kom tibax vecka v.16-17.. inga problem för min del och syrran reste till usa då hon var 5 månaders gravid.. man ska väl mest tänka på att man e uppe o rör sig lite om det är en lång flygresa.. men prata me din barnmorska iaf..

• kansas

Själva flygresan ska inte vara något problem. Man bör ju vara uppe och röra på sig så att man inte svullnar osv. Dubai ska inte heller vara några problem vad gäller magsjuka och andra sjukdomar. Jag var där i våras (då var jag iofs inte gravid) men hade inga problem alls. Behövde inte vaccineras sig heller. En kompis till mig bor där och har även fött sitt andra barn där, vilket har fungerat jättebra.
    Lycka till med resan!

Svar på tråden Graviditet och resor: Dubai okej?